Witam wszystkich, mam problem z uzyskaniem użytkowego modelu CAD z danych skanowania z skanera optycznego GOM. Z skanera uzyskałem chmurę punktów, którą mogę przetworzyć na siatkę MESH. Siatka szczegółowa, ale brak gładkości powierzchni- prawdopodobnie nie oprę na tysiącach lic obróbki. Danę mogę wyeksportować w: stl,pol,ply.
Uzyskałem .stepa po konwersji ale są to tysiące lic jak wspomniałem. Jak mogę uzyskać model na którym oprę obróbkę w ESPRIT CAM?
Powyższe czynności wykonuję do pracy inżynierskiej i po 5 dniach siedzenia nad siatką mesh w 3Ds max (nie bardzo znam program), autoCAD, Inventor, przeróżnych konwerterach plików na sensowne formaty skończyły mi się pomysły.
Proszę chociaż o najmniejsza podpowiedź, o nakierowanie rozwiązanie problemu!
konwersja MESH (z skanera 3D) na użytkowy model do CAM
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2015, 21:02
- Lokalizacja: Zamość
konwersja MESH (z skanera 3D) na użytkowy model do CAM
Proszę o wyrozumiałość, uczę się- dziękuję z góry za pomocne odpowiedzi!
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2015, 21:02
- Lokalizacja: Zamość
Otrzymuję siatkę trójkątów z chmury punktów, na pewno jest możliwe uzyskanie chmury punktów z czworokątnej siatki. Czy możesz ciut rozszerzyć swoją wypowiedź? W czym można otrzymać siatkę czworokątną z chmury punktów(plik ply/pol). Stworzenie modelu w Shark FX bardzo prozaicznie wygląda z Twojego opisu, ale z tego co widzę na ich stronie nie ma możliwości pobrania wersji testowej/ studenckiej.
Proszę o wyrozumiałość, uczę się- dziękuję z góry za pomocne odpowiedzi!
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: mazowieckie
Jak zamienić siatkę trójkątów na czworokątną zapytaj się może osoby od której otrzymujesz chmurę punktów.
Natomiast modelowanie subdivision oparte jest w sharku na meshu czworokątnym, przykład jak to działa jest tutaj :
Tak zaprojektowany model w siatce mesh można zamienić w Shark FX na bryłę - program robi to z automatu.
Miałem na myśli, że można samemu zaprojektować model bez korzystania z chmury punktów..
Natomiast modelowanie subdivision oparte jest w sharku na meshu czworokątnym, przykład jak to działa jest tutaj :
Tak zaprojektowany model w siatce mesh można zamienić w Shark FX na bryłę - program robi to z automatu.
Miałem na myśli, że można samemu zaprojektować model bez korzystania z chmury punktów..