Eksport krzywych z Corel DRAW do XILOG - jak?

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
Cosaq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 29 sie 2015, 15:00
Lokalizacja: Łódź

Eksport krzywych z Corel DRAW do XILOG - jak?

#1

Post napisał: Cosaq » 29 sie 2015, 15:10

Witam serdecznie!
Szanowni Państwo, mam problem z eksportem krzywej z Corela do Xilog - *.pgm.
Program nie jest w stanie rozpoznać pliku *.dxf, bądź informuje, że brakuje jakichś warstw z danymi.
Jedyne co mi się udało, to przerzucenie krzywej przez AutoCAD, wtedy mogę ją zaimportować, natomiast z krzywej, robi się "łamana". W sensie, że łuki stworzone są odcinków, które wyraźnie widać przy frezowaniu na większym formacie.
Czy ktoś z Państwa mógłby podpowiedzieć, jak radzicie sobie z takim problemem?
Może robię coś źle?
Dodam, że jestem początkujący, co nieco liznąłem wcześniej programy CAD, ale nawet nie jestem cieniem eksperta :)
Z góry dziękuję za podpowiedzi, proszę o wyrozumiałość



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

Re: Eksport krzywych z Corel DRAW do XILOG - jak?

#2

Post napisał: lajosz » 29 sie 2015, 16:56

Cosaq pisze: natomiast z krzywej, robi się "łamana". W sensie, że łuki stworzone są odcinków, które wyraźnie widać przy frezowaniu na większym formacie.

Może robię coś źle?
Witamy nowego kolegę na forum.


Teraz do rzeczy.

Nic nie robisz źle.
Temat wielokrotnie poruszany na forum, a sprawa nie dotyczy Xilog-a czy innych, a ..... Corel-a.

Otóż Corel ZAWSZE eksportuje krzywe jako splajny (krzywe Beziera), a nie polilinie złożone z łuków i prostych.
Co prawda można wyeksportować z Corela jako pililinie (zapisując DXF-a w najstarszym formacie AutoCAD-a) , ale wtedy polilinie będą się składać tylko z prostych odcinków.