Prędkości przejazdów pomiędzy liniami

Dyskusje dotyczące programowania G-Code
Awatar użytkownika

Autor tematu
syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Prędkości przejazdów pomiędzy liniami

#1

Post napisał: syntetyczny » 06 lis 2010, 20:51

Witam,
ostatnio miałem okazję wykonywać breloczek do kluczy i ponieważ jestem początkujący w te sprawy, skorzystałem z dxf2gcode konwertera. Program wygenerował ładny gcode, jednakże prędkość przejazdów pomiędzy liniami(niestety spline i milion małych odcinków) była dużo mniejsza niż ustawiałem (F800).
Doczytałem się, iż za pomocą G64 z bądź bez parametru P można ustawić dokładność z jaką gcode ma być interpretowany, co za czym idzie prędkości będą większe(ale niemaksymalne).

Jednakże, czy istnieją inne sposoby, aby maszynka mogła ciąć z maksymalną prędkością ten mój rysunek, może są jakieś programy które lepiej sobie radzą z konwersją? Chciałbym uzyskać duże prędkości przy zachowaniu dokładności rzędu 0.1mm.
Załączniki
kotv13.dxf.zip
Kot w dxf
(9.75 KiB) Pobrany 380 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 06 lis 2010, 21:53

Kolego twój pliczek po imporcie do programu składa się z wielkiej liczby lini . Tzn obrys tego kota składa się z ok 260 elementów , do tego jest mnóstwo małych przerw poniżej 0.01mm , jedna wielka oraz w jednym miejscu linie się nakładają . Przyczyna tego jest to ze lewa strona obrysu tzn od prawej nogi do prawego ucha jest polilinia i większość programów importuje taka polilinie jako zbiór lini prostych i z tad taka wielka liczba elementów . Spróbuj zrobić program wg poprawionych plików . Już po g-kodzie zobaczysz ze liczba lini programu zmniejszyła się drastycznie . Jeden jest poprawiony automatycznie a drugi nieco dopieściłem ręcznie .