Prędkości przejazdów pomiędzy liniami

Dyskusje dotyczące programowania G-Code
Awatar użytkownika

Autor tematu
syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Prędkości przejazdów pomiędzy liniami

#1

Post napisał: syntetyczny » 06 lis 2010, 20:51

Witam,
ostatnio miałem okazję wykonywać breloczek do kluczy i ponieważ jestem początkujący w te sprawy, skorzystałem z dxf2gcode konwertera. Program wygenerował ładny gcode, jednakże prędkość przejazdów pomiędzy liniami(niestety spline i milion małych odcinków) była dużo mniejsza niż ustawiałem (F800).
Doczytałem się, iż za pomocą G64 z bądź bez parametru P można ustawić dokładność z jaką gcode ma być interpretowany, co za czym idzie prędkości będą większe(ale niemaksymalne).

Jednakże, czy istnieją inne sposoby, aby maszynka mogła ciąć z maksymalną prędkością ten mój rysunek, może są jakieś programy które lepiej sobie radzą z konwersją? Chciałbym uzyskać duże prędkości przy zachowaniu dokładności rzędu 0.1mm.
Załączniki
kotv13.dxf.zip
Kot w dxf
(9.75 KiB) Pobrany 380 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 06 lis 2010, 21:53

Kolego twój pliczek po imporcie do programu składa się z wielkiej liczby lini . Tzn obrys tego kota składa się z ok 260 elementów , do tego jest mnóstwo małych przerw poniżej 0.01mm , jedna wielka oraz w jednym miejscu linie się nakładają . Przyczyna tego jest to ze lewa strona obrysu tzn od prawej nogi do prawego ucha jest polilinia i większość programów importuje taka polilinie jako zbiór lini prostych i z tad taka wielka liczba elementów . Spróbuj zrobić program wg poprawionych plików . Już po g-kodzie zobaczysz ze liczba lini programu zmniejszyła się drastycznie . Jeden jest poprawiony automatycznie a drugi nieco dopieściłem ręcznie .

Na przyszłość jeśli masz w dxf-e polilinie to najpierw otwórz go w jakimś cad-zie i zmień polilinie na linie , luki .
Załączniki
kot.zip
(7.59 KiB) Pobrany 346 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#3

Post napisał: syntetyczny » 06 lis 2010, 22:25

No rzeczywiście, i przy G64 P0.1 prędkość średnia wzrosła na oko do 500mm/min co jest znaczącą poprawą. Jednakże, czy dałoby radę jeszcze szybciej? :twisted:

[ Dodano: 2010-11-06, 22:43 ]
skoti, jakim programem to zoptymalizowałeś?
Kto pyta, nie błądzi. Eppur si muove
Kreatura CNC
Modernizacja plotera megaplot

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#4

Post napisał: skoti » 06 lis 2010, 22:43

Spróbuj tego . Ewentualnie spróbuj czy szybkość się nie zwiększy jeszcze bardziej jeśli zaokrąglisz wszystkie katy ostre .

Zerknij na PW . Poza tym e-mail który podałeś na forum nie działa .
Załączniki
kot fast.zip
(2.5 KiB) Pobrany 300 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#5

Post napisał: syntetyczny » 07 lis 2010, 10:25

Dzięki za pomoc! Rozpocząłem ten temat, gdyż ten dxf wrzucony na ploter tnący wycina się w mgnieniu oka a na frezarce już nie;/ Stąd mój post. Przy ustawieniu 0.2mm zbierania plexi, kotek wycina się w ok5 min.
Mail który mam podany w profilu jest prawidłowy, coś z forum jest nie tak;/
Kto pyta, nie błądzi. Eppur si muove
Kreatura CNC
Modernizacja plotera megaplot


pszemek7
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 80
Rejestracja: 26 gru 2013, 13:47
Lokalizacja: zabrze

#6

Post napisał: pszemek7 » 19 mar 2014, 21:23

Panowie odgrzeje kotleta ale mi jest właśnie to potrzbne jak doszlicie do tego?


PiRo_man
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 329
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Świerklany

#7

Post napisał: PiRo_man » 20 mar 2014, 00:36

Najpierw może opisz swój problem?


pszemek7
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 80
Rejestracja: 26 gru 2013, 13:47
Lokalizacja: zabrze

#8

Post napisał: pszemek7 » 20 mar 2014, 09:23

Witam, dziekuje za zainteresowanie. Mam to samo. To znaczy:
Mam plik od znamego, chciał żeby wyfezować mu coś.
Plik mam w formacie dxf z grafika wektorową lecz każdy łuk składa się z osobnych odcinków.

Dla wyjaśnienia załanczam plik dxf w załączniku.

TO powoduje pewne problemy po pierwsze leazy cam nie jest w stanie otworzyć mi pliku. Tu jest zamieszczony tylko mały detal więc sie otwiera ale cały rysunek muli i staje. A po drugie wygenerewany w ten sposób g kod miałby baaaaaaaaaaaaardzo dużo wierszy. I maszyna nie chodzi wtedy płynie a jej prędkość spowoalnia.

Jak można sobie z tym poradzić bo koledzy sobie jakoś poradzili.


Kurdzie zaś nie idzie załączyć pliku podaje go na serwerze zewnętrzym:
http://host1gb.net.pl/download.php?file ... 7b569b1439

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#9

Post napisał: skoti » 21 mar 2014, 06:50

Jeżeli kształty muszą być zachowane w 100% to czyszczę taki plik ręcznie , tzn to co wiem ze jest liniami zostawiam i poprawiam wszystkie luki funkcją "luk z trzech punktów" ewentualnie zaokrąglij . Jeżeli kształt nie ma większego znaczenia jak to jest w twoim przypadku otwieram plik w Alphacam zamieniam geometrie na splain następnie splajn z powrotem w linie i luki . Eksport do dxf i prawie gotowe , zostaje kosmetyka . Tak wygląda twój plik po takiej operacji , dodatkowo usunolem mikro przerwy i zdublowane linie w innym programie , jednak do frezowania czy ciecia pewnie wymaga drobnych poprawek .
testlejzy_forum_czyszczone_alpha.zip


PiRo_man
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 329
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Świerklany

#10

Post napisał: PiRo_man » 21 mar 2014, 11:07

Przy generowaniu ścieżki dużo zależy od postprocesora. Jeśli masz źle skonfigurowanego to nigdy nie wygeneruje Ci poprawnego kodu. Osobiście preferuję pisanie programu ręcznie, licząc współrzędne samemu (tym bardziej jeśli chodzi o obróbkę 2.5 D). Czasami jak mi się nie chcę liczyć lub nie mam na to czasu, wspomagam się programem CAD, za pomocą którego wyciągam charakterystyczne punkty (np. początek/koniec łuku, lub środek okręgu tworzącego łuk) i piszę ręcznie program.

Nie zaglądałem nawet na to co posłałeś bo nie mam na to za bardzo czasu, ale jak chcesz to mogę to obejrzeć. Chyba że kolega skoti już Ci to zrobił.

Pozdrawiam
inż. Mateusz

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „G-CODE - programowanie”