[Inventor] Wyrównanie krawędzi po zawinięciu


Autor tematu
tomi1991
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:35
Lokalizacja: Mazowieckie

[Inventor] Wyrównanie krawędzi po zawinięciu

#1

Post napisał: tomi1991 » 29 sty 2017, 15:43

Witam.
Jestem początkujący w tym temacie. Mógłby mi ktoś z was wytłumaczyć co zrobić żeby blacha po zawinięciu pokrywała się z liniami przez zawinięciem? Chodzi o te skośne linie u góry.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 11:37 przez tomi1991, łącznie zmieniany 2 razy.



Tagi:


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1279
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

#2

Post napisał: zibi » 30 sty 2017, 07:27

Może najpierw zamodelować zagięty już profil i rozwinąć na płaszczyznę?
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


Autor tematu
tomi1991
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:35
Lokalizacja: Mazowieckie

#3

Post napisał: tomi1991 » 30 sty 2017, 10:47

Moglbys wytlumaczyc dokladniej co i jak zrobic w inventorze 2015?


atlc
Posty w temacie: 10

#4

Post napisał: atlc » 30 sty 2017, 16:14

Czy dobrze rozumiem, że efekt jaki chcesz osiągnąć jest taki, że zagięta i wycięta blacha ma pasować do innego elementu który ma zarys taki jak niebieska linia?
Jeżeli tak, to narysuj linię która odpowiada kształtowi Twojego profilu, wykorzystaj opcję odsunięcie(odsuń na grubość blachy), następnie zamknij pętlę przez narysowanie na końcach dwóch odcinków które będą miały grubość blachy.
Zamykasz szkic, używasz opcji wyciągnięcie proste i wyciągasz na długość taką jaką potrzebujesz.