Sprężarka HS-18 kilka pytań.

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

Sprężarka HS-18 kilka pytań.

#1

Post napisał: kżyśó » 10 wrz 2012, 20:35

Witam.mam w/w sprężarkę i wykonuję w niej remont.Zamierzam wymienić uszczelki i symeringi, i nie wiem czy coś jeszcze, tj.pierścienie, zaworki itp.
Co do obrotów to chciałbym dać ze 2000, ale będzie smarowanie ciśnieniowe.
(nie chcę mniej, bo przy 1400rpm wydajność to tylko 240l/min na tłoczeniu :cry: )
Jaka moc silnika powinna być minimum, i czy 1 pas do przenoszenia napędu wystarczy.
Proszę o pomoc.



Tagi:


Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

#2

Post napisał: kżyśó » 15 wrz 2012, 19:56

Edit:Wydajność to 360 :) l/min. Wcześniej pomyliłem się w obliczeniach

Awatar użytkownika

montertb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 13
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:14
Lokalizacja: Sko
Kontakt:

#3

Post napisał: montertb » 18 sie 2013, 22:24

Minął rok, w jakim stanie, an jakim etapie jest Twoja sprężarka? :)

Kupiłem dziś po cenie złomu HS-18 i chciałem trochę z nią pomajsterkować.

Parametry tej sprężarki znajdziecie tutaj:
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_03.pdf

Wydatek to 255cm3 x 1440 rmp (typowe dla silnika) to 367 L/min. Dobry parametr.
Moc silnika to minimum 2,2kW i obroty 1140rpm. Najlepiej to 3KW.

Z tego co się dowiedziałem szukając w google, to HS-18 jest o tyle problematyczna, bo wymaga:
- nietypowe mocowanie, trzeba kombinować żeby zamontować ją na butli,
- smarowanie pod ciśnieniem, najlepiej uzyć tutaj pompy do wspomagania z auta,
- uszczelnienie od strony koła zębatego, należy założyć simering i zakryć je osłoną.


Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

#4

Post napisał: kżyśó » 19 sie 2013, 09:40

Witaj. Trochę czasu zeszło, i mój kompresor jest prawie skończony. Tylko muszę zamówić koła pasowe i pospawać wszystko do kupy.

Silnik ma 2,2kW 2800rpm i będzie przełożenie 2:1.
Ja zamiast całego smarowania ciśnieniowego i tego kołnierza żeliwnego wytoczyłem taką pokrywkę. Wstawiłem tam łożysko kulkowe i symering. I nie ma problemu ani z mocowaniem ani ze smarowaniem :) Jak by co to mam rysunek techniczny tej pokrywy to mogę podesłać w razie potrzeby.
Ja miałem zamontować jakąś blaszaną osłonkę na oryginalny żeliwny kołnierz. Ale ten kawałek blachy bardzo utrudniał mi życie więc zostawiłem to w cholerę, zmierzyłem i poszedłem do tokarza. Zrobił, jednak 100zł mnie to kształtowało...

A i sprężarka będzie chłodzona wentylatorem.

Awatar użytkownika

montertb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 13
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:14
Lokalizacja: Sko
Kontakt:

#5

Post napisał: montertb » 19 sie 2013, 14:50

Poprosił bym o taki rysunek, nawet dobrze by było go tutaj zamieścić, bo jest spore zainteresowanie tym modelem sprężarki, a jest problematyzna z tym smarowaniem :(.
100zł za wykonanie takeigo elmentu to nie dużo jak sądzę.
A co zrobiłeś z panewką od strony sprzęgła (chyba wentylatora)? Zostawiłeś?

Mam rysunek złożeniowy dla modelu HS-18, załączę go dziś wieczorem.

Zaworki można kupić w sklepie www.anset.pl, komplet kosztuje 22zł. Komplet naprawczy uszczelek to 18zł. Mają tez inne detale jak pierścienie tłoka i generalnie wszystko co znajduje się na tym rysunku złożeniowym.

Czy wiesz jakie koła pasowe można dobrać? Jakieś gotowe modele któych można szukać? Widziałem podobne w sprężarkach od ZIŁa, ale nie wiem jak wymiarowo czop pasuje.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013, 08:00 przez montertb, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

#6

Post napisał: kżyśó » 19 sie 2013, 21:39

Ta strona gdzie było to koło zębate jest nie używana, a ta druga strona oryginalnie z simeringiem i łożyskiem służy za napęd. Na sprężarkę chyba nie ma co szukać koła. Ja policzę przekładnię i zlecę do wykonania. Tylko trzeba dać tokarzowi wał korbowy albo coś, żeby wiedział jak stożek wykonać.

A i powiem, że konieczne było małe przetoczenie wału. Ten duży czop na który szło koło zębate musiałem stoczyć do średnicy chyba 20mm. I zrobiłem odpowietrzenie skrzyni korbowej. Wywiercona dziurka, nacięty gwint i wkręcone 10cm rurki miedzianej n końcu której wkręcony jest odpowietrznik komory wtryskowej od C-360. Jutro dam zdjęcia sprężarki i rysunek.

Chodzi Ci o ten sklep? http://www.anset.pl/inne_spr.php
Bo Twój link nie działa.

Awatar użytkownika

montertb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 13
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:14
Lokalizacja: Sko
Kontakt:

#7

Post napisał: montertb » 20 sie 2013, 08:21

Tak, poprawiłem już adres.

Aha, czyli nowa pokrywa i małe przeróbki wału. A dlaczego przetaczałeś czop? Nie dało się dopasować łożyska?

Co do stożka, znalazłem taką normę, chyba da się odszukać nasz czop, to standardy:
http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 7-06000226
Koło pasowe na pewno się znajdzie np. na allegro, zalaży co jest komu łatwiej i taniej zrobić, bo może faktycznie i lepiej było by jakieś na szybko zmodyfikować...

W ogóle to zastanawiam się dlaczego nie dali tam łożyska od razu?

Poproszę o zdjęcia i rysunki, koniecznie :)
Załączniki
schemat_zlozeniowy_hs_18.jpg
Schemat słożeniowy sprężarki HS-18
schemat_zlozeniowy_hs_18.jpg (88.98 KiB) Przejrzano 10900 razy


Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

#8

Post napisał: kżyśó » 20 sie 2013, 09:18

Łożysko da się dopasować, ale nie starczało już miejsca na symering. Łożysko ma szerokość 15mm więc cały czop w stronę łożyska został stoczony do ø20mm. Ta część co szła w panewkę ma ø25mm i idzie tu łożysko to 6205.

Nie dało by rady dać tu łożyska. Zauważyłeś, że w wale w tym miejscy co wchodzi do panewki, jest taka mała dziurka? A po wewnętrznej stronie panewki są 2 dziurki :D
W wale są powiercone kanały, i jak dziurka w wale pokryje się z jedną bądź drugą dziurką w panewce to olej pod ciśnieniem wpływa kanałami w wale na te gładzie korbowodów smarując je. jak przerabiamy na smarowanie rozbryzgowe to nawiercamy korbowody (pokażę Ci gdzie) i musi być większy poziom oleju w sprężarce.
Dzisiaj dam rysunek i jakieś tam zdjęcia.
Fajna ta tabelka stożków. Jak chcesz szukać tego koła to powodzenia, ale to chyba trochę szkodz czasu. Zobacz, muszą zgadzać się parametry taki jak: stożek musi pasować, średnica mysi być odpowiednia, i rowek na pas też musi być odpowiedni i pozostałe wymiary muszą się zgadzać. Na tym małym stożku nie ma za dużo miejsca na błędy :P

Awatar użytkownika

montertb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 13
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:14
Lokalizacja: Sko
Kontakt:

#9

Post napisał: montertb » 20 sie 2013, 09:34

Jeszcze nie rozbierałem swojej :D, mam ją od kilku dni, wymyłem ją, mam problem ze zdjęciem koła zębatego i resztki sprzęgła. Dziś dam do mechanika, bo nie mam tak dużego ściągacza.
Wykręciłem też zaworki zeby zobaczyć co tam się dzieje i są zabrudzone, kupię nowe. Po rozebraniu założę też nowe uszczelki. Trochę boję się o cylinder i tłoki. Zakładam że nie są do wyrzucenia, ale chyba pierścienie na tłoku to wymienić od ręki?

Nie jstem specjalistą od sprężarek czy silników tłokowych, więc jak podasz trochę szczegółów to będę wdzięczny, ale tez i jak pisałem, wiem że jest spore zainteresowanie tym modelem, a nie ma za bardzo opisów w internecie :)


Autor tematu
kżyśó
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2012, 11:11
Lokalizacja: Bartoszyce

#10

Post napisał: kżyśó » 20 sie 2013, 09:51

Już Ci mówię jak zdjąć to koło zębate.(miałem okazję zdejmować dwa).
Jak masz możliwość to podgrzewasz palnikiem KOŁO przy CZOPIE. A jak nie masz palnika to nie podgrzewasz. Bierzesz przecinak i WBIJASZ pomiędzy to koło a żeliwny kołnierz. Nie szczędź siły, to żelaztwo mocne jest. I tak wbijasz potem możesz zacząć wbijać 180° dalej, czyli na przeciwko poprzedniego miejsca wbijania. I naprawdę nawalasz z całych sił aż odejdzie. Koło oraz kołnierz nie będę Ci potrzebne, więc jak się trochę obiją to nie zaszkodzi.

[ Dodano: 2013-08-20, 10:21 ]
Jak nie rozumiesz czegoś to pytaj. Bo kartka jest w złym stanie ni musiałem na szybko poprawić. Jak będziesz t dawał dla tokarza, to przerysuj na czysto na kartce bo inaczej to Cię pogoni :P

Obrazek

[ Dodano: 2013-08-20, 10:25 ]
To jest widok z góry na dekiel. Średnica 120mm, wysokość ścięcia 15mm, 4 otwory co 90° fi 10mm. jak będziesz dawał do tokarza to jak jeszcze ten stary dekiel. Ułatwisz mu wywiercenie otworów :D

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”