L298 - sterowanie silnikiem DC
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 318
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 09:46
- Lokalizacja: Rzeszów
ale w twoim rozwiązaniu należy zastosować komparator i kilka elementów zewnętrznych. A mi chodziło o to, aby wyjście sense układu L298 podłączyć do wejścia przetwornika analogowo/cyfrowego mikroprocesora oczywiście nie zapominając o rezystorze pomiarowy - tak jak w przypadku kombinacji L297 i L298 tyle że zamiast L297 wpinamy mikroprocesor. Chyba w tej gałęzi do przetwornika w mikroprocesorze nie popłynie prąd taki jak przez rezystor pomiarowy, prawda?? Wówczas można by programowo sprawdzać wartość napięcia na przetworniku i wyłączaś sygnał Enable. Bez dodatkowych elementów. Jesli się myle to mnie poprawcie
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Coś w tym sensie opisałem ci w trzecim wejściu. Chcąc regulować prąd silknika, nie tracąc możliwości stabilizacji jego obrotów na ustalonej wartości najlepiej byłoby zastosować jakiś przetwornik / coś na zasadzie impulsatora - enkodera/ który dawałby sprzężenie zwrotne od silnika. Zliczanie impulsów na jednostkę czasu, lub czasu trwania impulsu na obrót dałoby możliwość stabilizacji prędkości. Jeżeli chodzi ci tylko o zabezpieczenie silnika i L298 przed zbyt wysokim prądem, to układ z komparatorem jest w pełni funkcjonalny. Pamiętajmy, że niektóre uC posiadają komparator analogowy w strukturze, czyli odpada zewnętrzna kość.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tu się Kolega ociera o regulator PID a to już inna bajka. Bez algorytmu PID, stałej prędkości nie uda się utrzymać, najwyżej oscylacje wokół średniej.SQ3VAZ pisze:Chcąc regulować prąd silknika, nie tracąc możliwości stabilizacji jego obrotów na ustalonej wartości najlepiej byłoby zastosować jakiś przetwornik / coś na zasadzie impulsatora - enkodera/ który dawałby sprzężenie zwrotne od silnika. Zliczanie impulsów na jednostkę czasu, lub czasu trwania impulsu na obrót dałoby możliwość stabilizacji prędkości.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Wszystko się zgadza. Wszystko zależy co chcemy z tym zrobić i jaka dokładność jest nam potrzebna. Czasami proste - znaczy wystarczające. Pozdrawiam.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.