Szalony pomysł na konstrukcję plotera do wykonania w domu

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
bmajkut
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 284
Rejestracja: 02 lis 2012, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Szalony pomysł na konstrukcję plotera do wykonania w domu

#1

Post napisał: bmajkut » 12 sty 2014, 20:59

Witam,
kończę budowę mojej drugiej mikro frezarko-grawerki cnc. Obie maszyny wykrwawiły mnie finansowo, ponieważ nie posiadając żadnych specjalistycznych narzędzi ani własnego warsztatu wszystko musiałem zamawiać u podwykonawców oraz w sklepach z częściami do maszyn. Mam tego co raz bardziej dosyć, ponieważ jestem studentem, pracuję dorywczo i pakowanie 3/4 budżetu miesięcznego w hobby może stać się irytujące.
Niedawno natknąłem się na ten o to film:
[youtube][/youtube]
Niezmiernie zmotywował mnie on do działania w zupełnie inny sposób niż robiłem to dotychczas. Widać, że ploterek jeździ, plazma wycina. Może nie ma to precyzji takiej jak Wasze maszyny, ale wrażenie na mnie i tak robi. Co jest wg mnie największą zaletą tej maszyny? Koszt wykonania. Robiłem wstępne obliczenia ile mogła ta maszyna kosztować i wychodzi że w ebmia.pl wystarczą zakupy na kwotę 300 - 400 zł + silniki może używane z aukcji + materiały w postaci stali może ze złomowiska a jeśli nawet ze sklepu to i tak niedużo.
Ploter ma ogromne możliwości jak dla mnie, bo może wyciąć elementy z blachy dla następnej maszyny.
Od tygodnia kombinuję nad sposobem na zbudowanie plotera jak najmniejszym kosztem mając do dyspozycji wiertarkę ze statywem, szlifierkę kątową ze statywem na tarcze 115 mm oraz starą spawarkę transformatorową 100A. Niestety nigdy jeszcze nie spawałem więc na to nie można za bardzo liczyć.
Pomysły póki co mam dwa: