Potrzebna pomoc w doborze materiału.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
wujek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2007, 01:16
Lokalizacja: Lublin

Potrzebna pomoc w doborze materiału.

#1

Post napisał: wujek » 03 lis 2007, 01:33

Na początku witam wszystkich :smile: i od razu przechodzę do sedna sprawy:
Otóz, potrzebuję wykonać coś takiego:
Obrazek
Jest to dystans do auta, zmieniający rozstaw śrub. Moje pytanie brzmi: z jakiego materiału należy wykonać taki element, aby nie pękł w czasie użytkowania :?: Zdjęcie pochodzi z niemieckiego sklepu. Niestety moja znajomość niemieckiego (a raczej jej brak) nie pozwala mi uzyskać szczegółów na ten temat. Podobne dystanse na allegro czy w innych sklepach oznaczane są jako produkty z PA6.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)


--
Pozdrawiam
Marek

Tagi:


Marcin Stachera
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 186
Rejestracja: 22 lut 2005, 00:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Post napisał: Marcin Stachera » 03 lis 2007, 01:48

Witam.

Patrzac na te zdjecia mysle o ludziach znajdujacych sie w poblizu auta "tuningowanego"
w taki sposob. Jak widac sruby wkrecone w pa6 na 15-20 mm(?) raczej slabo trzymaja
kolo a osoby to zakladajace raczej "szybko" jezdza...

W przypadku samego dystansu moze byc (oryginalne dluzsze sruby wkrecone w piaste kola) ale przy zmianie rozstawu polecam cos mocniejszego.


Autor tematu
wujek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2007, 01:16
Lokalizacja: Lublin

#3

Post napisał: wujek » 03 lis 2007, 02:22

Dystans ma mieć 30mm. I nie ma tam gwintu, a jedynie wbita szpilka z radełkiem o długości równej grubości dystansu.
Coś mocniejszego? Jakieś propozycje?


OT.:
Do szybkiej jazdy mam auto nie wymagające modyfikacji. W omawianym przypadku chodzi głównie o wygląd - auto nie jest wyścigowe a i mocą nie powala. Po prostu ma się toczyć na ładnych kołkach. :)
--
Pozdrawiam
Marek


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7606
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 03 lis 2007, 03:00

witam !! z oczywistych powodów nie robiłem nic takiego :lol: , ale myśląc o PA6 grubości 30mm myślę sobie że wystarczy . to było nie było kawał szpeja . toczyłem lata temu bębny hamulcowe do merca i było to dość cienkie staliwo ( żeliwo ? ) . jakoś sobie nie mogę wyobrazić jak to przy normalnej eksploatacji pęka . jaka jest felga w miejscu mocowania ? ( grubość oczywiście ! ) . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#5

Post napisał: jasiu... » 03 lis 2007, 13:01

A ja kilkanaście takich dystansów miałem okazji zrobić.

PA6 w zupełności wystarczy. Robisz klasyczne otwory pod śruby lub szpilki i nakrętki (M12 lub M14) wiertło d=15, skos 60 stopni na średnicę 29 do 31 mm, pogłębiasz, tak by rant śruby (tam gdzie się kończy stożek i zaczyna sześciokąt) był "w powietrzu". Jak to wygląda popatrz sobie na aluminiowej feldze.

Z drugiej strony robisz otwory dopasowane do gwintu (D=12 lub D=14 mm, w zależności od samochodu), pogłębione walcowo. W to pogłębienie dopasowujesz przetoczone śruby - ja wciskam na ręcznej prasce, tak żeby (podtoczony) sześciokąt wbił się w to pogłębienie i żeby śruba się nie obróciła podczas przykręcania felgi.

Acha - pamiętaj o czymś takim, jak parametr ET - odległość płaszczyzny mocowania od środka felgi. Dla każdego samochodu jest inny. Za mały spowoduje, że będzie ocierać o zaciski, nie da się w pełni skręcać. Za duży odrzucą ci na przeglądzie - koło musi być schowane w nadkolu.

A co do pękania, to najczęściej pęka żebro, dużo rzadziej nadpęka miejsce przy śrubie, ale to w kole. W dystansie takie pęknięcia się nie zdarzają.


Autor tematu
wujek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2007, 01:16
Lokalizacja: Lublin

#6

Post napisał: wujek » 03 lis 2007, 14:52

Dziękuję jasiu... za odpowiedź. :mrgreen: :idea:

O ET pamiętałem a pomógł mi: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
--
Pozdrawiam
Marek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”