Moduł Younga dla różnych typów i stanów stali

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

Moduł Younga dla różnych typów i stanów stali

#1

Post napisał: DZIKUS » 07 gru 2005, 22:31

jaka jest roznica w module younga dla stali "zwyklej" i hartowanej? nie moge tego niegdzie wygrzebac


-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Tagi:


yoyer
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 441
Rejestracja: 07 sie 2005, 18:22
Lokalizacja: WLKP

#2

Post napisał: yoyer » 07 gru 2005, 23:17

A nie wystarczy Ci Ra, Rm? ( tj granica plastycznosci i granica wytrzymalosci)

Do czego potrzebujesz te dane?


nowy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 40
Rejestracja: 18 wrz 2005, 01:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post napisał: nowy » 06 kwie 2006, 01:09

Witam. Stary ten post ale chyba wiem jaka jest różnica. Dla stali moduł Younga jest równy
E = 2 * 200000 do 215000 [MPa] tak piszą w książkach dla żeliwa jest E = 120000 do 130000 [MPa] Czyli dla materialów twardych jest mniejszy niż dla materiałów miękkich. Ja bym wziął np dla stali zwykłej 215000 [MPa] a dla stali hartowanej 200000 [MPa]


rusei
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: rusei » 07 cze 2010, 18:58

no się chyba nie zgodzę z poprzednikiem. Im twardszy materiał, tym moduł Younga większy:

Zobacz tutaj na stronie 3


barcel
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 208
Rejestracja: 20 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: barcel » 08 cze 2010, 08:10

te tabele chyba nic nie obrazują w tym temacie, bo widac z nich, że raczej nie ma reguły

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”