mocowanie kół pasowych zebatych na wałkach

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

mocowanie kół pasowych zebatych na wałkach

#1

Post napisał: hugh_h » 13 mar 2007, 10:04

jak w temacie, jak mocować koła na wałku, jeśli chodzi o wałek silnika skokowego (ø6,35) to chyba zostaje tylko na wkręty dociskowe? może jakiś zacisk?
a jeżeli chodzi o wałek powiedzmy odbiorczy to może na jakiś wpust ale to chyba trochę drogie takie wykonanie wałka.
przekładnia o której myślę ma pracować we małej frezarce CNC jako oś obrotowa przedmiotowa.
jak to zrobić najłatwiej i najtaniej ?



Tagi:

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#2

Post napisał: Rayford » 13 mar 2007, 11:22

Na pewno trzeba zrobić pasowanie na wcisk i dodatkowo docisnąć śrubkami, ja u siebie zrobiłem trzy śrubki rozłożone symetryczne po okręgu, tak samo zrobiłem z przejściem na wałek i zarazie jest Ok.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2123
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#3

Post napisał: qqaz » 13 mar 2007, 13:05

klej


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Post napisał: hugh_h » 13 mar 2007, 13:39

ja jakoś sobie nie wyobrażam wciskania kółek na wałek silnika ? chyba trochę trudno to zrobić bez rozbierania silnika? za to spotkałem się z taką wersją gdzie na wałku było zrobione sfrezowanie tak ze w przekroju zamiast O było D i wtedy po dokręceniu śruby na pewno sie nie mogło obrócić,
klej tez ciekawa opcja

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#5

Post napisał: Rayford » 13 mar 2007, 14:17

ja jakoś sobie nie wyobrażam wciskania kółek na wałek silnika
Każdy silnik krokowy w tylnej części ma odsłonięty wirnik i jest to po to aby podeprzeć wałek przy wciskaniu go w koło pasowe, na przykład w tokarce. Pasowanie na wcisk jest niemalże obowiązkowe ponieważ przy nawet najmniejszym luzie po miedzy wałkiem a wirnikiem powoduje wcześniej czy później, że te połączenie się rozklekocze. Z szlifowaniem wałka na przekrój D niema przeciwwskazań


mi-cnc
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2006, 21:13
Lokalizacja: Radom

#6

Post napisał: mi-cnc » 13 mar 2007, 18:00

Można zabezpieczać przed obrotem wkrętem pod warunkiem że z O zrobimy D.
Można przewiercić wał i element mocowany i zastosować kołek rozprężny
Można mocować na wałku koła i inne takie za pomocą KTR 105 .
Można też mocować zaciskając element mocowany tak jak w sprzęgłach ROTEX GS ( kilka sposobów).
Informacje na stronie http://www.sprzegla.pl/index.html
We wszystkich przypadkach należy się starać aby luz w połączeniu był możliwie najmniejszy.
Sposób musisz wybrać sam analizując konkretny przypadek, możliwości wykonawcze, cenę i wymagania.

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#7

Post napisał: gaspar » 13 mar 2007, 20:10

Ja mam silniki sanyo denki, które mają wałek zfrezowany w 2 miejscach (co 45 stopni). Kółko zębate jest dokręcone na 2 robaczki a ponadto przyklejone klejem loctie do metalu. Nie mam z tym żadnych problemów. Jeszcze jednym i mądrym rozwiązaniem jest zastosowanie klina - tutaj napewno nic nie puści :)
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


Kołchoz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 143
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:17
Lokalizacja: Wielkopolska

#8

Post napisał: Kołchoz » 14 mar 2007, 21:11

Wystarczy wcisk ,ale musisz mieć rozwiertak żeby zrobić otwór.

[ Dodano: 2007-03-14, 21:14 ]
hugh_h pisze:a jeżeli chodzi o wałek powiedzmy odbiorczy to może na jakiś wpust ale to chyba trochę drogie takie wykonanie wałka.
Czemu drogie? wystarczy nafrezować wpust na wałku.
hugh_h pisze:małej frezarce CNC
małej czyli?

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#9

Post napisał: bartuss1 » 14 mar 2007, 22:11

Kołchoz pisze:wystarczy nafrezować wpust na wałku.
zeby go frezowac najpierw nalezałoby go policzyc, a wczesniej dobrac rodzaj wpustu, po co tyle trudu ?
zalezy jeszcze czy kolo jest umieszczone skrajnie na czopie czy gdzies na grzbiecie wałka,
na silniku to wystarczy zeszlifować wałek na szerokośc robala i dodac loctit, prędzej ukrecisz se łeb niż to pusci ... zalezy jeszcze jaka srednica koła - pod pasek czy pod przekładnie zebatą.
wyfrezować wpust nie sztuka, ale dłutownice to chyba nie kazdy ma - zeby ten rowek w kole naciąć.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1542
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#10

Post napisał: upadły_mnich » 14 mar 2007, 22:32

bartuss1 pisze:zeby go frezowac najpierw nalezałoby go policzyc, a wczesniej dobrac rodzaj wpustu, po co tyle trudu ?
:grin:
dobrać wpust można np:
https://www.cnc.info.pl/download.htm?id=1851
a obliczyć z jednego wzorku
same wpusty kosztują kilka złotych,
obróbkę często robią (lub zlecają) zakłady sprzedające koła zębate, pasowe itp
niestety przy małych średnicach raczej wpustów się nie stosuje

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”