kompresor malarski

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
krzaqx
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 147
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:36
Lokalizacja: Jaworzno

kompresor malarski

#1

Post napisał: krzaqx » 02 sie 2007, 20:38

Witam
Mam taki pomysł na kompresor malarski...
Chciałbym do starego bojlera podpiąć sprężarkę i jakiś zawór, który po osiągnięciu wymaganego ciśnienia (np 10 atmosfer) otwierałby się i wypuszczał nadmiar powietrza... Co Wy na to? Jak nazywa się taki zawór? ile może kosztować? Z góry dzięki za pomoc!!

Dodam, że kompresor musiałby ciągle pracować.



Tagi:

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#2

Post napisał: triera » 02 sie 2007, 21:09

świetny pomysł na zabicie... siebie


Autor tematu
krzaqx
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 147
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:36
Lokalizacja: Jaworzno

#3

Post napisał: krzaqx » 02 sie 2007, 21:14

dlaczego? co się może stać?

Też właśnie mi się to trochę za proste wydaje:) i zbyt tanie...


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post napisał: ARGUS » 02 sie 2007, 21:16

nie jest to dobry pomysł
Bojlery pojemnościowe maja atest na 6 albo na 8 bar
sprawdzane są na 10 albo na 12 bar
oznacza to ni mniej ni więcej ze 10 bar to za duzo na stałe ciśnienie pracy
cawór upuszczjący nadmiar powietrza to
>zawór nadmiarowo upustowy<
są takie w pneumatycznych układach chamulcowych starszych samochodów ciężarowych i można je regulować na zadane ciśnienie
jeśli koniecznie chcesz wykorzystać zbiornik bojlera
to ogranicz sie do ciśnienia pracy 8 bar
i wstwaw dodatkowo zawór bezpieczeństwa na 10 bar
zawór bezpieczeństwa kupisz w sklepie instalacyjnym
to te z niebieską "główką "
jeśli to jest stary bojler - zakładam że szczelny - to na wszelki wypadek wsadź go do jakiejś solidnej , mocnej drewnianej skrzyni
takiej z desek nie z płyty wiórowej
Powodzenia :-)

co się może stać ????
uruchom wyobrażnię
a co się dzieje z balonem jak go kujniesz szpileczką
dlatego solidna skrzynia jest jakimś zabezpieczeniem takiego "wynalazku "


Autor tematu
krzaqx
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 147
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:36
Lokalizacja: Jaworzno

#5

Post napisał: krzaqx » 02 sie 2007, 21:32

a jakie musi być minimalne ciśnienie żeby móc malować?

Awatar użytkownika

lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#6

Post napisał: lenherd » 02 sie 2007, 21:46

W technice HVLP na wejściu do postoletu około 2 bary
w RP około 3 bar
Ostatnio zmieniony 02 sie 2007, 21:54 przez lenherd, łącznie zmieniany 1 raz.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 02 sie 2007, 21:51

Kolega napisał "stary".
Jeśli faktycznie ma swoje lata to korozja znacznie uszczupliła wartość ciśnienia dopuszczalnego.
Borykałem się podobnymi problemami. Wykopałem starą sprężarkę od traktora, jakąś gaśnicę ale na szczęście kupiłem fabryczny (olejowy 24l) za niecałe 300pln przez Allegro. Zaoszczędziłem wiele czasu a przez to pieniędzy i może zdrowia. Na sprzęt dostałem gwarancję, zbiornik jest malowany proszkowo, mam dwie szybkozłączki, filtr powietrza, regulator ciśnienia wyjściowego i automat włączający silnik po spadku ciśnienia.

Pistolety HP (standartowe) potrzebują ok. 4atm. HVLP (niskociśnieniowe) ok. 2atm.


andula
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 153
Rejestracja: 23 cze 2004, 22:41
Lokalizacja: Chruszczobród
Kontakt:

#8

Post napisał: andula » 02 sie 2007, 23:43

jest jeszcze inny prosty sposób na zdobycie zbiornika

trzeba udać się do punktu montującego instalacje gazowe, sa tam demontowane zbiorniki które maja więcej niz10 lat, a często są w doskonałym stanie, taki zbiornik wytrzymuje dużo więcej niż 10 atm.
Nowy na testach został rozerwany przy ciśnieniu ponad 140atm.

sam posiadam do oddania taki holenderski 60l

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#9

Post napisał: termit_tm » 02 sie 2007, 23:49

orientuje się ktoś jakie ciśnienie wytrzymują zbiorniki od hamulcowe od samochodach ciężarowych ? bo mam kompresor na takim zbiorniku i nie wiem do ilu mogę go pompować ?


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#10

Post napisał: ARGUS » 02 sie 2007, 23:50

i to jest to
60 l zbiornik do tego
filtr powietrza, regulator ciśnienia wyjściowego i automat włączający silnik po spadku ciśnienia
i masz ganc kompresor
do malowania natryskowego potrzeba maX 4,5 bara
odpuśc sobie ten bojler
szkoda zdrowia

[ Dodano: 2007-08-03, 08:06 ]
termit_tm pisze:orientuje się ktoś jakie ciśnienie wytrzymują zbiorniki od hamulcowe od samochodach ciężarowych ? bo mam kompresor na takim zbiorniku i nie wiem do ilu mogę go pompować ?
Na każdym zbiotniku ciśnieniowym jest wybita cecha
albo tabliczka znamionowa i na niej są informację co do ciśnienia pracy
data atestu i kto zbiornik wykonał

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”