|
CNC FORUM
Amatorskie maszyny CNC
|
|
|
SSK-B05 błąd w budowie ? |
| Autor |
Wiadomość |
qbus1981
Nowy użytkownik

|
Wysłany: 2008-08-19, 15:13 SSK-B05 błąd w budowie ?
|
|
|
Witam.
Mój problem polega w tym iż stałem się szczęśliwym posiadaczem płytek drukowanych sterowników SSK-B05 ale mam problem z zakupem części a dokładnie z 2 rezystorami oznaczonymi jako : R6,R7 ………………0,69om/2W
schemat
Nigdzie nie można ich kupić a po dłuższych poszukiwaniach jeden ze sprzedawców raczył mnie uświadomić że taki rezystor nie jest produkowany.
Jakie kupić rezystory zamiast tych najbliższe to podobno 0.68 a może kupić dwa i dać je szeregowo żeby suma rezystancji wyniosła 0.69, a może chodzi o to żeby suma R6 i R7 była 0.69?
Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem początkującym zarówno w sprawach elektroniki jak i cnc |
|
|
|
 |
webserver
Specjalista poziom 3

Pomógł: 26 razy Dołączył: 01 Sty 2005 Posty: 820 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2008-08-19, 17:08
|
|
|
| qbus1981 napisał/a: | | jeden ze sprzedawców raczył mnie uświadomić że taki rezystor nie jest produkowany. |
i miał racje bo to nie jest typowa wartość, w TME masz 0.68 (2W 0R68 Rezystor metalizowany 2W 0R68 5%) wsadź i będzie ok. |
_________________ www.PlotComplex.com
- Plotery Termiczne
- Plotery Frezujące
- Frezarki CNC
- Inne CNC
- Układy Mikroprocesorowe |
|
|
|
 |
jarekk
Specjalista poziom 3

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Mar 2006 Posty: 638 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2008-08-19, 17:45
|
|
|
| Cytat: | | Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem początkującym zarówno w sprawach elektroniki jak i cnc |
Rezystory mają tolerancje - 1,5 lub 10%.
W tym wypadku to nie ma znaczenia ( wsadz 0.68), ale jakbys kiedys był w podobnej sytuacji - kup kilka z tolerancja 10% i dobierz najbardziej pasujący. |
|
|
|
 |
qbus1981
Nowy użytkownik

|
Wysłany: 2008-08-19, 17:47
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
|
|