Silniki notorycznie gubią kroki

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
dawidoff82
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 12
Rejestracja: 16 mar 2014, 16:37
Lokalizacja: Kraków

Silniki notorycznie gubią kroki

#1

Post napisał: dawidoff82 » 07 lip 2015, 10:40

Witam wszystkich Forumowiczów,

na wstępie zaznaczę, że jestem początkującym użytkownikiem frezarki CNC, stąd też proszę o wyrozumiałość w wypadku zadawania przeze mnie pytań, które dla innych mogą wydawać się trywialne.

Piszę w tym miejscu gdyż, pomimo przeglądania tego forum nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Dlatego też proszę Was bardziej doświadczonych użytkowników o pomoc i poradę w tej sprawie.

Problem polega na tym, że maszyna notorycznie gubi kroki na każdym silniku przypadkowo, raz już przy bazowaniu narzędzia innym razem gdzieś w trakcie wykonywania kodu. Po prostu nie da się na niej pracować. Jest to maszyna typu DIY, którą kupiłem rok temu od osoby, która ją sama wykonała. Mechanicznie maszyna jest bez zarzutu jednak elektronika nie działa jak należy, co objawia się problemem jaki opisałem powyżej.
Dodam, że jest to maszyna o konstrukcji stalowej z profili 100x100 mm ze stałą bramą i polem roboczym jakieś 550x700x250mm.
Walcząc z problemem, wymieniłem wszystkie kable na ekranowane, uziemiając ekran jednostronnie od strony źródła potencjalnych zakłóceń. Dodatkowo odseparowałem kable sygnałowe od zasilających, zgodnie z guidem Sanyo Denki, który właśnie znalazłem na forum. Niestety problem jak był tak jest. Odłączyłem wrzeciono wraz z chłodzeniem od zasilania i efekt był bez zmian.
Sprawdziłem czy dobrze dobrany jest transformator sterowniki i silniki krokowe i wszystko wygląda na to, że powinno być OK. Niestety, nie jest i w tym miejscu kończą mi się pomysły co można dalej zrobić. Stąd moja prośba o poradę która ożywi w końcu moją maszynkę.

Poniżej jeszcze parę parametrów maszyny: