Problem z chińskim sterownikiem opartym na tb6600

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
alagyrd
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2017, 11:52
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z chińskim sterownikiem opartym na tb6600

#1

Post napisał: alagyrd » 08 sty 2017, 16:29

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Nie dawno zakupiłem nowe sterowniki do mojej frezarki, jeden z nich po ok 20 godzinach użytkowania się "spalił" na zdjęciach poniżej widać ze rezystor został uszkodzony. Chciałbym się dowiedzieć jak można sprawdzić czy tylko on został uszkodzony, i jaka była przyczyna?? Moim zdaniem to wina "jakiegoś zwarcia" chodź nie mam dużego doświadczenia z elektroniką cnc.

Ps.
Sterownik to hy-div268n-5a opart na TB6600
uszkodzenie powstało przy frezowaniu w sklejce.


Obrazek

Obrazek



Tagi:


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2709
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#2

Post napisał: atom1477 » 10 sty 2017, 11:39

Są podłączone jak rezystory pomiaru prądu. Jeżeli to taktycznie one to ten sterownik jest bardzo nieprofesjonalnie zrobiony. Tam powinny być dobre rezystory bezindukcyjne i powinny być podłączone blisko układu TB6600.
Ciężko będzie sprawdzić czy nic więcej się nie uszkodziło bez wcześniejszej wymiary tego rezystora. Dużo nie kosztuje, więc po prostu go najpierw wymień.


kazuk
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 21
Rejestracja: 30 lis 2016, 22:39
Lokalizacja: Kalisz

#3

Post napisał: kazuk » 23 sty 2017, 17:15

Witam
rezystor nie wygląda na spalona a na przegrzany . Raczej będzie uszkodzony układ TB6600
U mnie rezystor wyglądał jeszcze gorzej ( odpadł lakier ) po tym jak przez pomyłke spaliłem układ.