Prawo pracy i przepisy BHP dotyczące obsługi i eksploatacji

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych

Autor tematu
tomastomas
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2008, 07:34
Lokalizacja: Nikąd

Prawo pracy i przepisy BHP dotyczące obsługi i eksploatacji

#1

Post napisał: tomastomas » 10 lut 2011, 21:40

Witajcie kochani!
Postanowiłem założyc taki temat, jeśli go dubluję to przepraszam.
Chciałbym abyście wpisali tutaj wszystko co wiecie o prawie pracy dotyczącym wycinarek, o przepisach bhp.
Mnie najbardziej interesuje kwestia pracy operatora, rozpocząłem ten post z pobudek osobistych ponieważ pracuję jako operator/"programista" wycinarki ale jednocześnie muszę obsługiwac/"programowac" dwie inne maszyny, z zupełnie innej beczki, znajdujące się w innych halach. Jak to wygląda z opuszczaniem stanowiska pracy takiej maszyny? Albo włączanie jej na drugą zmianę i pójściem do domu, bo mój szef uważa, że maszyna może sama chodzic drugą zmianę i jak rano przyjdę do pracy, to będę mógł włączyc następne cięcie.



Tagi:


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#2

Post napisał: acetylenek » 11 lut 2011, 03:29

Nie jestem specjalistą w dziedzinie bhp ale wydaje mi się ze powinien być ktoś odpowiedzialny za te sprawy w firmie (z opisu wynika że to spora firma) i taki bhpowiec powinien rozjaśnić sprawę. Wydaje mi się też że do obsługi każdej maszyny powinna być instrukcja a nie zależnie od tego każdy pracownik powinien przejść przeszkolenie BHP (przynajmniej podpisać listę obecności musi - tak to jest rozwiązywane nie rzadko).

Z ciekawości ze świata w jednej firmie pierwsze 6 dni pracy to było szkolenie BHP codziennie ponad 8h szkolenia :shock: .

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 647