nie trzymanie wymiarów, prussiani rio5

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych

Autor tematu
weles
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2011, 14:51
Lokalizacja: wrocław

nie trzymanie wymiarów, prussiani rio5

#1

Post napisał: weles » 24 paź 2011, 14:56

Witam,
mamy problem z naszą maszyną Prussiani Rio5
problem jest taki ze nie trzyma wymiarów, zamiast okrągłych otworów wychodzą elipsy, przy innych otworach też są jakieś skoki, zawsze w tą samą stronę
pytanie jest następujące: gdzie leży problem i czy w okolicach Wrocławia jest ktoś kto może się podjąć tego typu naprawy?
z góry dzięki,
pozdrawiam



Tagi:


piterrr20
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:47
Lokalizacja: ja to znam?

#2

Post napisał: piterrr20 » 24 paź 2011, 17:52

Problem leży w luzie pomiędzy kołem zębatym, a listwą zębatą. Przerabiałem już ten problem. Aby usunąć usterkę należy dosunąć koło zębate w kierunku promieniowym do listwy zębatej. To powinno pomóc. Bardzo proszę o informację, czy problem zniknął? W razie potrzeby chętnie pomogę. Proszę pisać: [email protected]


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#3

Post napisał: bob35 » 24 paź 2011, 20:21

Usunąć luzy mechaniczne . Potem czujnik i jeździsz jedną osią po 1mm. do przodu do tyłu potem prawo lewo jak masz zawsze 1mm to masz dobre jak inaczej to masz coś takiego jak kompensacja luzu zwrotnego że ustawisz do 0.001mm
OGŁOSZENIE!!! Zamienię dobrą prace w dynamicznie rozwijającym się kraju na zasilek w krajach starej uni.

Awatar użytkownika

kali77
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 121
Rejestracja: 29 sty 2009, 14:44
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#4

Post napisał: kali77 » 25 paź 2011, 21:43

listwa zębata?... a jak gość będzie miał napęd na pasku zębatym?... w stronę X, czy Y?...

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: andryjan » 26 paź 2011, 17:34

Chyba szkoda czasu na rozważania "osiowe" ;), lepiej po prostu wezwać profesjonalny serwis, przy dzisiejszej liczbie takich maszyn w Polsce na pewno o taki nie trudno.
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)

Awatar użytkownika

kali77
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 121
Rejestracja: 29 sty 2009, 14:44
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#6

Post napisał: kali77 » 26 paź 2011, 18:42

andryjan pisze:Chyba szkoda czasu na rozważania "osiowe" ;), lepiej po prostu wezwać profesjonalny serwis, przy dzisiejszej liczbie takich maszyn w Polsce na pewno o taki nie trudno.
Chyba szkoda czasu na rozważania pt.: profesjonalny serwis, bo taki nie istnieje.

Lepiej się zastanowić, który napęd, na której osi szwankuje, rozkręcić, stwierdzić jak się go reguluje i samemu rozwiązać problem.
Najczęściej to banalnie prosty układ, bo co tam można skomplikowanego wymyślić.

Najczęstsza przyczyna skomplikowanych awarii to "śrubka się poluzowała"... Proszę Pana...

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#7

Post napisał: andryjan » 26 paź 2011, 19:47

Tym bardziej nie sprowadzałbym takich serwisów tylko do nazwijmy to niższego poziomu zaawansowania, jeśli by było tak źle to raczej serwisanci nie mieli by racji bytu, a tak chyba nie jest.

Skoro tego typu "awarie" dotyczą przysłowiowej poluzowanej śrubki to myślę, że nawet mniej profesjonalny serwis sobie z tym też poradzi, bo być może kolega nie ma odwagi lub po prostu nie chce z różnych powodów zagłębiać się w maszynę.
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)

Awatar użytkownika

kali77
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 121
Rejestracja: 29 sty 2009, 14:44
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#8

Post napisał: kali77 » 28 paź 2011, 08:20

andryjan pisze:Tym bardziej nie sprowadzałbym takich serwisów tylko do nazwijmy to niższego poziomu zaawansowania, jeśli by było tak źle to raczej serwisanci nie mieli by racji bytu, a tak chyba nie jest.

Skoro tego typu "awarie" dotyczą przysłowiowej poluzowanej śrubki to myślę, że nawet mniej profesjonalny serwis sobie z tym też poradzi, bo być może kolega nie ma odwagi lub po prostu nie chce z różnych powodów zagłębiać się w maszynę.
Tak. Zgadzam się. Serwisanci są potrzebni. Nie każdy klient ma ochotę nawet na podstawowe naprawy. Ma pieniądze, płaci i wymaga. To bardzo zdrowe zachowanie moim zdaniem.

Ale nie przesadzajmy z tym profesjonalizmem serwisów do Water Jetów. Chyba, że znacie jakiś? Poproszę o informację na ten temat. Chętnie się zapoznam.

I to jest główna przyczyna: brak odwagi, albo polecenie przełożonego, aby tego nie ruszał, więc nie rusza.

A co do napędów osi. Są to bardzo proste rozwiązania. To zwykły ploter, nic tam skomplikowanego nie ma. Jakiś serwomotor, albo silnik krokowy... listwa zębata, albo pasek zębaty... najczęściej gołym okiem widać co tam jest nie tak... Zwłaszcza, że mamy drugi układ osi, na którym można wszystko porównać.

A "profesjonalny" serwis dilera skasuje jak za zboże... aż zaboli... :mrgreen:

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#9

Post napisał: andryjan » 28 paź 2011, 12:11

kali77 pisze: A "profesjonalny" serwis dilera skasuje jak za zboże... aż zaboli... :mrgreen:
W to akurat nie wątpię :).
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)

Awatar użytkownika

kali77
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 121
Rejestracja: 29 sty 2009, 14:44
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#10

Post napisał: kali77 » 02 lis 2011, 05:14

andryjan pisze:
kali77 pisze: A "profesjonalny" serwis dilera skasuje jak za zboże... aż zaboli... :mrgreen:
W to akurat nie wątpię :).
Najrozsądniej i najtaniej jest zawsze przeszkolić Operatora Water Jet w podstawowym zakresie serwisu maszyny.
Podstawowej diagnostyki osi X, Y, Z.
Regulacji podzespołów.
A już na pewno wymiana uszczelnień pompy powinna być mu znana perfect.

Dobrą praktyką sprzedawcy Water Jeta powinno być od razu tego typu szkolenie Operatora w cenie maszyny.
A niektórzy dilerzy w Polsce, pomimo zaleceń producenta tak nie robią........
A to jest bardzo znaczny koszt, który podraża później koszt roboczogodziny maszyny.

Serwis...
Nikt tego na początku nie liczy...
A później jest ajajajajaj... i :cry:

www.borawskikrzysztof.pl

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Wodna / Water Jet”