Napinacz paska - rysunek, wymiarowanie

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
tomashbo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2014, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Napinacz paska - rysunek, wymiarowanie

#1

Post napisał: tomashbo » 22 gru 2014, 18:34

Cześć,


Z tej strony kolejny spadochroniarz. Poniżej zamieszczam zdjęcia, a dopiero pod danym zdjęciem pytanie z nim związane, proszę Was bardzo o odpowiedź na nie. Wybaczcie mi braki fachowego słownictwa, od początku studiuję kierunek techniczny w Niemczech, dlatego nie wszystkie pojęcia znam w j. polskim. Mam do narysowania napinacz paska w całości, następnie każdą część oddzielne i zrobić listę części. Cały "napinacz" miał zostać narysowany w przekroju, jedynie lewy wałek (wycinek lewej części napinacza) miał zostać narysowany również od przodu. Tak to wygląda złożone w całość:

Obrazek
Obrazek

1. dot. rzutu od przodu: czy widoczny pierścień DIN 471 ma być zaszrafowany? W sumie w tym rzucie zaznaczyłem sporo elementów, przez co nie wiem, czy pierścień jest wystarczająco widoczny?

2. dot. przekroju: środkowy wałek przechodzi przez 2 łożyska ślizgowe z poliamidu. Teoretycznie te elementy się nie stykają, czy mogą więc być zaszrafowane w ten sam sposób lub jeśli nie to jak je zaszrafować? Wg mojego skryptu szrafowanie tworzyw sztucznych powinno być krzyżowe, więc nie mogę dla odróżnienia tych 2 elementów narysować szrafowania w przeciwnym kierunku...


Następnie każdy element miał być narysowany oddzielnie.



Obrazek
(na zdjęciu brakuje tolerancji oraz normy DIN 76A, którą już dodałem)

3. Za radą wykładowcy narysowałem rzut od góry w półprzekroju (przepraszam, jeśli mylę pojęcia), tak aby móc podać wymiary. Wg skryptu powinna to być linia typu: . _ . _ . _ .
Jednak coś mi tu nie pasuje, czy to nie powinna być nieregularna linia ciągła?




Obrazek