Solidedge - poprawianie kontur


Autor tematu
Pavllo7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 212
Rejestracja: 25 kwie 2006, 08:50
Lokalizacja: Rzeszów

Solidedge - poprawianie kontur

#1

Post napisał: Pavllo7 » 15 kwie 2009, 21:30

Witam
Jak poprawić albo zmienić zrobiony wcześniej kontur robię coś na płaszczyźnie XY potem przechodzę do płaszczyzny XZ i chce zmienić kontur jak to zrobić??
Proszę o pomoc
Dziękuję
Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 15 kwie 2009, 22:19

W Solid Edge można edytować wszystko to co się wcześniej zrobiło. Nie za bardzo rozumiem na czym polega Twój problem. Dobrze byłoby Gdybyś opisał go szerzej. Spróbujmy może tak: otwórz zakładkę PathFinder w oknie Edge Bar. Tam masz wypisane polecenia, które wykonywałeś. Kliknij to polecenie, któr Cię interesuje, prawym przyciskiem i wybierz opcję: edytuj profil. Nie wiem jaką wersję sie posługujesz. Nowsze wersje umożliwiają podgląd operacji bezpośrednio na widoku bryły i tam tez działa prawy przycisk, gdzie możesz wybrać te same polecenia co do edycji profilu jak w PathFinder.

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#3

Post napisał: pasierbo » 15 kwie 2009, 22:23

Klikasz w oknie path findera na drzewie operacje którą chcesz poprawić a potem szukasz kwadratowego guzika o nazwie "edytuj profil" w wersji poniżej ST będzie on na górze a w wersji ST szukaj po lewej stronie. Jeśli dalej nie możesz znaleść to najlepiej otwórz pierwszy samouczek. Na końcu pierwszego samouczka jest pokazane jak edytować wcześniej wykonane elementy.


Autor tematu
Pavllo7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 212
Rejestracja: 25 kwie 2006, 08:50
Lokalizacja: Rzeszów

#4

Post napisał: Pavllo7 » 16 kwie 2009, 20:50

Daje pomógł
Przerobiłem parę samouczków są bardzo pomocne tylko nie wiem jak zrobić takie coś narysować linię na XY potem przechodzę do XZ i edytować ją w taki sposób żeby szła do góry po łuku
Proszę o pomoc


Tielegin
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 85
Rejestracja: 10 kwie 2009, 11:40
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: Tielegin » 18 kwie 2009, 12:02

Poszukaj w samouczku na temat BlueSurf. Rysujesz dwie krzywe na dwóch prostopadłych do siebie płaszczyznach czyli to czego potrzebujesz. Linie powinny być blisko siebie. Nastepnie uzywasz opcji bodajze bluedot (niebieski punkt na krzywej) i łączysz dwie krzywe z roznych płaszczyzn. Nastepnie za pomoca opcji BlueSurf rozwijac na tych krzywych powierzchnie. Masz wtedy kontur przestrzenny.

Inny sposob to zrobic wyciągniecie po dwóch krzywych. Narysuje jedna krzywa nastepnie druga wykorzystujac plaszczyzne prostopadla do krzywej. I wyciagni jedna krzywa po drugiej. Uzyskasz kolejne rozwiazanie twojego klopotu.

Pewnie mozna zabrac sie za to inaczej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”