Strona Główna
CNC FORUM - cnc.info.pl
Amatorskie maszyny CNC
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
CNC FORUM - cnc.info.pl Strona Główna » Tagi » roland
Tematy oznaczone jako roland
Tytuł / treść wątku  Wyświetleń  Odpowiedzi 

PLOTER ROLAND DXY 990


Witam! Mam problem z moim ploterkiem - nie wiem jak ustawić mu zworki z tyłu chyba o to chodzi - bo maszyna po włączeniu się skaluje i reaguje na polecenia z pulpitu, jednak przy próbach cięcia z corela wywala mi błąd drukowania - sterowniki na 99% są ok bo pobranie z strony rolanda. Proszę o POMOC!!!
7063 14

ploter Roland dxy-1200


Witam. Poszukuję sprawdzonej informacji na temat zasilania plotera kreślącego formatu A3 roland 1200. Na obudowie nadrukowano napięcia zasilające 31V i 9.7V Ale do zbudowania wystarczającego zasilacza potrzebna mi jest jeszcze wiedza na temat prądu pobieranego na tych dwóch stykach zasilających. Nie chciałbym po prostu budować armaty wysokoprądowej jeżeli wystarczyłoby coś niewielkiego. Ponadto jestem zainteresowany sterownikami dla tego plotera pod WIN98. Najchętniej nawiążę kontakt z użytkownikami tego "staruszka" choćby przez GG lub mailowo. [ Dodano: 2008-12-15, 19:22 ] sterowniki już znalazłem http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=8783 Po zainstalowaniu jako nowa drukarka pojawił mi się mój ploter wśród drukarek dostępnych dla Corela. Pozostaje jeszcze kwestia zasilenia złomu i można go będzie powoli reanimować. Jest poturbowany jak by służył w charakterze podstawki pod chybotliwy mebel, ma zdemolowaną rampę po której przesuwa się uchwyt piórka kreślącego ale jeżeli ożyje elektrycznie to poddam go modernizacji mechanicznej.
5794 8

Roland DXY-1250


Witam Mam taki ploter roland dxy-1250 i mam z nim kilka problemow. Po pierwsze brak zasilacza. Czy ktos wie jaki jest rozklad wyprowadzen w gniazdku zasilacza ? Drugi problem to brak pisakow. Wie ktos moze jaki pisak daloby sie do tego zalozyc zeby sie pobawic ? No i najwazniejsza sprawa. Chcialbym znalezc gdzies oprawde do noza tnacego. Kilka takich widze na allegro ale nie dosc ze niesamowicie drogie (170/180 pln) to jeszcze nie wiem jakie wymiary maja byc. Czy ktos ma w tej kwestii jakies doswiadczeniu i udalo mu sie podobnym ploterem cos wyciac ?
5182 12

mam problem z ploterem roland camm1 pnc-960


kto moze mi pomoc nastapilo przepiecie przy wylaczeniu setup ploter zfiksowal po wlaczeniu ponownym automatycznie wlacza sie setup ,pause, pen mode glowica przesuwa sie do polowy i przestaje reagowac kto moze mi podpowiedziec gdzie jest godny polecenia serwis podejzewam ze to cos z plyta glowna byl bym wdzieczny :cry:
3592 1

Moja nowa zabawka


Jakis czas temu kupiłem okazyjnie maleństwo rolanda. Długo stała bo nie mogłem dobrac zasilacza, ale tydzień temu ruszyła. Nigdy w życiu 'temi rencami' nie zrobiłem nic na żadnej obrabiarce i nie mam bladego pojęcia co, z czym, jak i kiedy, ale mi się spodobało :-) Wklejam zdjątka moich pierwszych pracek, więcej na forum mojej sekty: http://www.forum.n-orma.pl/viewtopic.php?p=39288#39288
3406 5

Roland PNC-1200 - problem, brak transmisji


Witam Jakiś czas temu trafił do mnie ploter roland PNC-1200 z serii CAMM1 Ploter był fizycznie uszkodzony (niech zyje poczta polska) od strony portów LPT, COM. Podczas wstępnych oględzin okazało się ze została fizycznie złamana płytka portów .. Mimo naprawy polegającej na połączeniu przerwanych ścieżek oraz sprawdzenie oporników i kondensatorów (więcej tam nie ma) ploter nadal nie reaguje na sygnał cięcia. Próbowałem przez port LPT, COM.. no i nic. Tymczasem z panelu można normalnie sterować ploterem, przesuwać folie, ustawiać parametry... nawet odpalić TEST cięcia ! Co robię zle? Brakuje mi pomysłów dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc ..
3262 10

Roland cx 24 problem z odpaleniem urzadzenia


POMOCY Witam serdecznie na poczatek sie przedstawie, jestem Marek i zaczynam zabawe z CNC na ploterze jak w temacie a problem jest nastepujacy, odkupilem go od znajomego i u niego bez problemu dzialal (sam widzialem) przywiozlem do domu i lipa tzn. mam laptopa i musialem podpiac przez port drukarki przy pomocy adaptera LPT/USB znajomy tez cial przez LPT bo COM szlag trafil. Jak odpale Corela i wrzoce grafike i dam opcje druku ploter reaguje tzn. wlacza sie wentylator, wypuszcza kawalek folii oraz nastepnie glowica przesowa sie na drugi koniec poczym ruch zamiera po chwili wentylator cichnie i nic sie nie dzieje Pomocy jesli ktos ma ten model plotera to prosze o kontakt telefoniczny 501 376491 lub wystarczy mi przeslac namiar telefoniczny a ja oddzwonie (nie chce naciagac na koszta) ale bede bardzo wdzieczny za pomoc. Moze ktos jest z okolic Bielsko Biała?????? poszukuje jeszcze kontaktu na hurtownie folii do plotera ...
2986 10

Roland PNC-950


Witam To mój pierwszy post na forum dlatego witam wszystkich. Od razu mówię że jest to mój pierwszy ploter i narazie jestem zielony. Ok do rzeczy....: Ustawiam rolki prowadzące folie, włączam ploter karetka przechodzi zatrzymuje się na moment przy każdej rolce. Naciskam setup, zaczyna migać kontrolka obok napisu pen mode i ploter przestaje reagować. Zmienię ustawienie rolek np. na szerszą folie powtarzam całą operacje i już wszystko ok ploter tnie itd. Po prostu przy niektórych ustawieniach rolek ploter nie robi. Czy ktoś byłby w stanie mi napisać czym to może być spowodowane ? Z góry wielkie dzieki ;)
2854 7

Roland CAMM-1 Pro CM-400 - działanie na USB i Windows 7 64


To mój pierwszy post na tym forum więc na samym początku witam wszystkich użytkowników. Mam następujący problem i kilka pytań. Otóż dostałem ploter tnący roland CAMM-1 Pro, model CM-400 wraz z komputerem, który go do tej pory obsługiwał (Windows 98, port LPT). Żeby zaoszczędzić trochę miejsca na biurku pomyślałem o podłączeniu plotera do stacji roboczej, której na co dzień używam. Tylko płyta główna nie posiada złącza LPT a jedynie USB. Czy kupno przejściówki USB-LPT załatwi sprawę? Przy próbie zainstalowania samych sterowników od rolanda występuje problem zgodności z W7 64-bit? Czy są dostępne sterowniki do ww. systemu operacyjnego? Z góry dziękuję za wszelką pomoc oraz przydatne sugestie. Pozdrawiam, Stiken
2512 1

Stemple mosięzne. Grawerka Roland -czy da rade?


Witam. Poszukuje już jakiś czas grawerki , która nada się do wykonania stempli mosiężnych(hot print) o głębokości wybrania ok. 0,6 mm ,i sporej dokładności . Stemple nieduże , max. 30cm2. Znalazłem ofertę sprzedaży urządzenia roland Camm-2 PN 2300 . http://www.e-engraving.com/machines/roland/roland_PNC-2300.htm Czy mieliście już kontakt z takim urządzeniem? O ile z dokładnością nie będzie żadnego problemu to czy ona z tymi 30W i 15.000 obr. -da sobie rade z Mosiądzem na w/w głębokość grawerując frezami tak małymi jak nawet <0,20 mm ?? Maszynka będzie bardzo mało obciążona , a głownie pracowac będzie w laminatach znacząc tabliczki lub plexe. Nie zależy mi kompletnie na szybkości. Z gory dzieki za podpowiedzi.
2473 1

Sterowniki do Roland CM-300


Witam wszystkich. Zakupiłem niedawno ploter roland CM-300 w zestawie ze starym zdezelowanym komputerem. Nie posiadam jednak sterowników aby podłączyć go do czegoś nowszego. Chciałbym się dowiedzieć skąd mogę pobrać sterowniki do plotera i czy da radę uruchomić go pod Win XP?
2326 2

Roland PNC1000 25 lat


Po 25 latach pracy serce wysiadło. W serwisie za wymianę płyty i sterownika postraszono mnie kilkoma tysiącami. Nie mając nic do stracenia, wykastrowałem ploter z całej elektroniki.
Zamontowałem czerwonego chińczyka, zasilacz 17 V 10A. Rysuję w Corelu, eksport do dxf'a
dalej dxf2gcode i cięcie w linuxcnc. Wycinanki all corect, szybkość cięcia ok. 3x wyższa niż przed reanimacją.
Acha, zapomniałem, w edytorze -x zamieniam na M3 a x dodatni na M5, zamiast wrzeciona podłączona głowica z elektromagnesem.
Czekam na uwagi.
Pozdrawiam.
2131 1

Pomocy Roland Camm 2 i Artcam 9


Witam posiadam rolanda camm 2 i mam poroblem z polaczeniem go z artcam 9.. Program nie widzi maszyny a maszyna programu .. Czytalem cos o postprocesorach ale jestem nowy cnc mam od miesiaca. Frezuje ta maszynka na programie signlab w 2d a chcialbym robic projekty w 3d .. Bede bardzo wdzieczny za pomoc Pozdrwiam
2122 0

Oprogramowanie do Roland PNC 2300


Witam, Potrzebuje oprogramowania do PNC 2300 , kupilem ta maszyne bez oprogramowania. Sterowniki sa dostepne na stronie, to wiem. Rowniez aktualizacje do programow m.in Dr. Engrave - moze ktos ma ten program ? Chetnie go odkupie. Moze tez ktos ma jakies doswiadczenia z ta maszyna i wie czym moge ja "ruszyc" ?? Z gory dziekuje za wszelkie informacje. Maciek D.
2080 3

Ploter drukujący Roland FJ-50 Sterowniki


Witam serdecznie,


chciałbym zapytać czy są gdzieś dostępne w internecie sterowniki do plotera roland FJ-50/52? Ploter jest z 2005 roku na jakim systemie on pracuje Windows 98?


Dziękuję za odpowiedz
Pozdrawiam
2020 0

Moduł trzymania elektrostatycznego w ploterze ROLAND


Witam. Naprawiam taki ploter i ostatnia rzecz ktora mi nie dziala to trzymanie papieru. Wie ktos jak to dziala ? Uklad wyglada banalnie. Zasilane z 28V. Wszystkie elementy sprawdzilem i wygladaja na dobre (dwie diody, dwa tranzystory, kilka rezystorow, transformatorek, dlawik na zasilaniu, ze dwa kondensatory). Pod napieciem na wszelki wypadek tego nie bede testowal bo 3KV na opisach elementach wyglada groznie. Czy moze byc uszkodzona ta folia ? Mam na tym blacie kilka uszkodzen mechanicznych i nie wiem czy to nie powoduje , ze trzymanie nie dziala. Jak sie za to zabrac ?
1990 0

Ploter tnacy summa


Witam wszystkich Forumowiczów. Planuje swój pierwszy zakup plotera tnącego. Ponieważ zależy mi na dobrej jakości i pracy z detalami wybór padł na summe. Sprzedaje naklejki na ściany, do tej pory je sprowadzałam, ale chce zajać się tym na poważnie. Dlatego tez potrzebuje waszej rady. Link poniżej: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270923519521 to model, który mnie zainteresował, nie znam się jednak na tyle, by stwierdzić czy będzie dla mnie odpowiedni. Jak napisałam wyżej, chce wycinać naklejki na ściany, dodatkowo, czy tym ploterem można wycinać naklejki do Łazienek, na szyby i na samochody. I w jakim formacie? Szerokość to 60cm, czy ta maszyna jest wystarczająco silna, żeby wycinać naklejki o długości np do 2-ch metrów. Czy ktoś z was jej używał? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
1984 3

Ploter Roland gsx 4000 - Nie opuszcza noża


Witajcie, mam problem z moim rolandem - (ma swoje lata ale cały czas daje rade). Od jakiegoś czasu nie opuszcza noża, wciąga folie jeździ po obrysie ale z podniesionym nożem. Nie wiem co zrobić? Może jest ktoś z Was z Poznania kto podjąłby się pomocy w tym temacie? Pozrawiam
1294 0

Zakup plotera Tnącego Roland Mutoch czy Mimaki


Cześć koledzy nie za bardzo znam się na ploterach tnących dlatego prosiłbym was o pomoc zastanawiam się nad zakupem plotera tnącego poniżej moi kandydaci, proszę piszcie swoje opinie. Nadmienię tylko że chciałbym dobry sprzęt do pracy, w którym nie trzeba męczyć się z ustawianiem foli przez 30 min jak w ploterach seron która i tak koniec końców schodzi. 1. Mimami CG 121 2. MUTOH SC 1300 E 3. roland CAMM-1 PNC-1800
1258 2

ROLAND CAMM1 1000


Mam ploter roland CAMM-1 PNG 1000. Mam też problem: żeby właczyć ploter trzeba kilkudziesięciu podejść (czasem ta walka trwa kilka godzin) a jak sie go uda wystartować to głowica pracuje (nie opada) dopiero po którymś razie po wysłaniu polecenia SEND. Jak już raz wystartuje to kolejne cięcie robi bez problemu jak narazie. Problem zaczyna sie przy następnej sesji, która odbywa sie średnio raz w tygodniu. Czy w Krakowie jest ktoś kto to naprawi w cenie nie przekraczającej wartości urządzenia oczywiście. Pozdrawiam serdecznie Juliusz
835 0

Roland PNC 1100 za mały obszar cięcia.


Witam. Mam ogromną prośbę do doświadczonych forumowiczów. Jestem w posiadaniu plotera roland PNC 1100 wiem że ten model ma maksymalną długość cięcia do 2.5m niestety w ustawieniach "drukarki" jaki w samym roland cutstudio obszar ten jest ograniczony do 1.6m. Słyszałem, że ten problem się przewijał ale nie znalazłem rozwiązania na forum. Czy znalazłby się forumowicz skory do pomocy w tym temacie. Fajnie by było gdyby w samym RCS dało się ustawić obszar taki jak aktualnie jest założony na maszynie bo nie zawsze jest to rolka a czasem trzeba coś na A3 przyciąc. z góry bardzo dziękuję. pzdr SzymaneK
787 7

Roland PNC 1100 i cięcie pepieru


Witam Stałem się posiadaczem plotera roland PNC 1100 i przymierzam się do cięcia papieru. Nic bardzo twardego papier 200/250g max. Czytałem że da się to zrobić ale warto się zaopatrzyć w "podkład" niestety nigdzie nie znalazłem informacji cóż to ten podkład gdzie go kupić lub z czego wykonać. Przed próbami chciałbym jednak zasięgnąć języka u praktyków czy jest to wykonalne i dać sobie spokój. z góry dziękuję za wszelkie informacje.
718 0

roland modela mdx-20


Witam wszystkich na forum jestem tutaj nowym uzytkownikiem i licze ze ktos pomoze mi rozwiazac problem,tyle tytulem wstepu a teraz do rzeczy .
Od kilku dni jestem szczesliwym wlascicielem roland mdx-20 ktora generalnie jest przewidziana(jak dla mnie) do wykonywania prototypow nieduzej wielkosci maszyna jest juz wiekowa ale do tego nadaje sie idealnie,nie otrzymalem do niej instrukcji wiec mam problem.
Jesli chodzi o skanowanie to fakt jest niesamowicie latwe ale jezeli chodzi o frezowanie niestety nie moge wystartowac czy moze ktos poprowadzi mnie jak kro po kroku to zrobic,moze jakies linki poniewaz to co probuje zrobic nie daje rezultatu, ustawiam narzedzia sciezke wielkosc obrobki materialu naciskam start a ona nie dziala,moze ktos mial podobny problem lub wie jak pomoc
709 14

Proszę o pomoc w naprawie Roland PNC-1000


Dzień dobry. Proszę o pomoc w naprawie rolanda PNC-1000, a mianowicie pracował od kilku lat idealnie bez usterek. Wycinam głównie na papierze samoprzylepnym proste linie, podczas wycinania papier się zrolował i zablokował karetke. Wyłączyłem, przy ponownej próbie ploter przestał wycinać, Zanosłem do znajomego elektronika to się poddał, powiedział mi że sygnał dochodzi do plotera lecz nie idzie na samą karetkę i tu niby jest problem, sprawdził taśmę lecz jest sprawna. Może mi ktoś pomóc, proszę o informację gdzie szukać problemu, co sprawdzić. Z góry dziękuję za pomoc.
655 0

Poszukuje schematów do plotera tnącego Roland PNC-1000


Poszukuje schematów do plotera tnącego roland PNC-1000. Z góry dziekuję.
502 1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


sponsorem forum jest www.akcesoria.cnc.info.pl
Informacje na witrynie cnc.info.pl są podawane tylko w celach edukacyjnych oraz hobbystycznych. Jedynie użytkownik wysyłający wiadomość lub plik ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, cnc.info.pl może przekazać wszelkie informacje właściwym organom państwowym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych cnc.info.pl nie przekazuje informacji odnośnie użytkowników firmom i osobom prywatnym. Hasła, adresy e-mail oraz numery IP są szyfrowane w bazie danych i jedynie administrator jest w stanie odczytać te informacje. Cnc.info.pl jest przeciwna łamaniu zabezpieczeń oraz łamaniu praw autorskich, jednak niektóre osoby nie przestrzegają naszego regulaminu.
Kontakt z administratorem forum admin@cnc.info.pl
www.akcesoria.cnc.info.plsilniki krokoweŁożyska linioweśruby trapezowe i kulowewww.EBMiA.pl - Elementy Budowy Maszyn i AutomatykiTworzywa sztuczneNarzędzia skrawająceWyposażenie Warsztatów i Narzędziowni