Strona Główna
CNC FORUM - cnc.info.pl
Amatorskie maszyny CNC
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
CNC FORUM - cnc.info.pl Strona Główna » Tagi » pomoze
Tematy oznaczone jako pomoze
Tytuł / treść wątku  Wyświetleń  Odpowiedzi 

NESTING - ktos pomoze?


Witam serdecznie, Czy znajdzie sie osoba, ktora wykona optymlny rozklad rozkroju na arkuszu? Odwdziecze sie klikajac POMOGL :) Rozkroj w pliku, wielkosc arkusza to 1000x700mm. Uklad nieistotny, ma byc optymalny pod wzgledem jak najwiekszej ilosci rozkrojow na arkuszu. Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc :) [ Dodano: 2009-11-16, 12:22 ] pliki [ Dodano: 2009-11-16, 12:47 ] moj mail yoyer(malpa)tlen(kropka)pl
13639 33

Jak mnie to Rhino wkurza, moze ktos pomoze?


Taaa, wiem. W Rhino mozna kazda rzecz zrobic na wiele sposobow ;)
Tylko dlaczego kazdy z tych sposobow prowadzi do powstania problemow? :evil:

Czesto rysuje jakies krzywe, robie loft, lacze dwie badz wiecej bryl
i na koncu chce zrobic forme do odlewu tej bryly - czyli wyciac bryla
gniazdo w prostopadloscianie.

Niestety bardzo czesto w tym momencie pojawia sie problem - albo
wogole bollean nie udaje sie, albo jak dzisiaj efekt jest dosc zaskakujacy...

Ilustracja: wycinajacy to obiekt zaznaczony, wycinany ten wiekszy:



Efekt:



Cos sie stalo - "zniknela" gorna powierzchnia i powstalo "cos" nieprzydatnego.

Czy ktos madrzejszy odemnie podpowie jak sobie poradzic z takimi cudami?
Cholery chyba dostane...

q
9736 8

Ramowa czy bramowa...pomoze ktos ?


Chce wykonac frezarke cnc , generalnie moje potrzeby ograniczaja sie do robienia prostych PCB i grawerki w metalu. Silniki krokowe bede mial, chcialem zrobic przekladnie na pasach ale nie wiem czy to dobry pomysl, widzialem konstr. na sprzeglach moze to lepsze wyjscie ? A wiec konstr. bramowa bardziej by mi odpowiadala ze wzgledu na obszar roboczy, minum format A4 bylby pozadany, natomiast przy konstr. ramowwej obszar roboczy sie zawerze przy zastosowaniu tych samych wymiarow ramy. Pytanie ktora konstrukcja sprawdza sie pod wzgldem lepszej stabilnosci i ruchu freza. Konstrukcja bedzie na alu. prowadnicy standardowe. jakie silniki zastosowac do poszczegolnych osi ? mam mozliwosc zdobyc na 24V 1,5A do 2,5A 1/8 kroku. czy to wystarczy? Co jeszcze uwzglednic przy tych potrzebach ? Wrzeciono w dalszych pracach koncowych bedzie bardzeij profesjonalne poki co mam zamiar uzyc proxona.
8947 51

Frezowanie na tokarce - Może ktoś pomoże?


Witam. od pół roku jestem operatorem CTX 310 z oprogramowaniem Fanuc 32i. Wiem że tokarka służy do toczenia a frezarka do frezowania :mrgreen: Jednakowoż na mojej tokareczce można co nieco po frezować. Ale dowiedziałem się również, że niektóre cykle frezerskie wpisane w oprogramowaniu są po prostu fizycznie niewykonalne na niej (mimo że widnieją w komputerku i na symulatorze czasami wychodzą, to sama maszyna ich nie wykona). Moja prośba polega na tym, żeby ktoś bardziej obeznany w tej materii uświadomił mnie, lub rozwiał moje wątpliwości czy poniższe zadanie może zostać wykonane na moim centrum tokarskim. Mianowicie potrzebuję na powierzchni czołowej wałka ø50 wykonać na głębokość 1mm motyw zamieszczony na rysunku poniżej.[img][/img] Jeśli ktoś z Państwa ma jakiś pomysł, lub po prostu wie jak to wykonać bardzo proszę o wskazówki. P.S. Próbowałem to ogarnąć różnymi cyklami, jednak bez pozytywnych efektów. A niestety jeszcze się nie wgryzłem w temat pisania programów z użyciem ...
4624 7

ZAPYTANIE - kto mi pomoże wypalić takie detale


Czy ktoś mi może pomóc w wycinaniu detali jak na rysunkach. Dodam że praca jest seryjna, w grę wchodzi kilkaset sztuk rocznie. w razie pytan proszę pisać. sklep@itechnika.pl
4093 29

Optimum BF20L-3xWhale2-Kto pomoże?


Witam, Mam taki zestaw: 3xWhale2 3x Servo 150W, encoder A,B 400cpr (ustawialny) Zasilacz: trafo 600W, 24V, mostek 35A, kondensatory 10000uFx4 PC AMD 1,66GHz Mach3r2.58 Wszystko smiga z jednym ale: sterownik pracuje, kreci silnikiem i nagle staje jak wryty. Dzieje sie to okresowo i przypadkowo. Jak dotad nie znalazlem nic co mialoby wplyw na owe zatrzymanie. Dioda na kontrolerze miga co oznacza ze petla PID jest wykonywana, producent twierdzi ze sterownik nie jest zawieszony. Mach wysyla sygaly, poniewaz po zamianie pinow w ports&pins dla y z 4,5 na 2,3 i X z 2,3 na 4,5 os X jest poruszana z uzyciem pinow wlasciwych dla osi Y. Rownoczesnie sterownik nie przechodzi w tryb bledu, np. taki jak przy przekroczeniu limitu błędu zliczen z enkodera, czy wlaczenia limitu pradu maksymalnego. Dalsza praca jest mozliwa tylko po nacisnieciu przycisku reset na sterowniku. Bardzo prosze o pomoc.
3505 28

kto pomoże w napisaniu lub wygenerowaniu kodu CNC


Witam, Jest to mój pierwszy post z błaganiem o pomoc :-() muszę napisać lub wygenerować kod CNC dla cześci, która mam zapisaną w pliku w formacie dxf. Słyszałem, że są programy pomocne przy twoprzeniu tego większosć płatna znalazłem jeden ale tam trzeba coś ręcznie dopisywac a ja nie znam sie na tym a musze zaliczyć przedmiot więc mam ogromna prośbę ...... Może ktoś może wygenerować mi ten kod bo mi nic nie wychodziło. A zaliczenie wygląda tak że ten plik ma być załadowany do symulatora i ma działać, prosze o pomc i z góry dziękuję
3206 4

KTO MI POMOZE ZBUDOWAC ???


Potrzebuje urzadzenie poruszajace sie na prowadnicy na odcinku ca. 1 metra do gory i w dol z obciazeniem odrywajacym ok 40kg. Zasilane silnikiem. Moje zapytanie jest powazne i odpowiem na kazde Emaila.
3031 2

Mokry chińczyk 1,5kw, ktoś pomoże z ustawieniem falownika ?


Witam, dzisiaj dotarł do mnie mokry chińczyk 1,5KW z falownikiem.
Wrzecionko z tej aukcji
KLIK


Z tego co się doczytałem to UVW podpinam obojętnie do których pinów we wrzecionie a do ST podpinam zasilanie falownika.

Już uruchomiłem wrzeciono, teraz pytanie co jak ustawić na falowniku. Obroty mogę ustawić na 400.0 maksymalnie, jak wkręcić wrzeciono na większe?
3004 24

Ktoś pomoże z dxf do ngc


Mam już wszystkie elementy wieży prócz jednego (plik się nie ładuje do programu). Proszę o konwersję z dxf do ngc (program emc2) skala x3. Mam program napisany w python ale tego pliku on nie trawi (wszystkie inne czyta). Sprawdzałem w innym programie i da się go czytać. Głębokość cięcia to sklejka 4mm, ale proszę o głębokość 2.1mm (dam dwa przebiegi) narol1@poczta.onet.pl
2959 3

Wieloryb "whale" ustawienie PID kto pomoże ?


Witam wszystkich, mam sterownik ze strony .http://www.cncdrive.com/ moze ktos wie jak to ustawic: -Ar (Proportional term) -Ad (Differential term) -Td (Differential time) -Li (Integral limit) -Ti (Integration term) -Encoder resolution: 2X or 4X logic
2848 9

Czy ktos pomoże co to jest?


Witam. Mam prośbę czy ktoś pomoże mi zidentyfikować te przyrządy? Jeden to spoinomierz a ten zegar? Na zdjęciu słabo widać ale ma on wypuszczoną wskazówkę do mierzenia chyba odchyleń. Z góry dziękuje za pomoc.
2812 5

Nie mogę sobie poradzić, pomoże mi ktoś?


Witam wszystkich.
Nie będę kryć, nie mam zbyt dużego pojęcia w projektowaniu (artcam 2008) więc przyszedłem tutaj by prosić Was o pomoc;)

A więc.. chciałbym sobie wyfrezować taką małą buźkę (emotikone)z pliku jpg, lub dxf, ale ciągle wyskakuje mi, że robię coś nie tak (wektory się przecinają, nakładają itp), już się poddaje:(

Chodzi mi o takie coś.


Materiał to pleksi gr. 5mm, wielkość buźki chciałem 20 mm wysokość frezowania 1mm.
Ciągle coś jest nie tak.
Może ktoś mógłby mi wytłumaczyć na PW jak takie coś zaprojektować krok po kroku?:)

Pozdrawiam.
2356 12

Czy pomoze ktos w konfiguracji Artcam ?


Mam prosbe czy moze ktos pomoc mi skonfigurowac artcama posiadam ploter roland i nie moge sobie poradzic z postprocesorem. :) Moze by ktos opisal krok po kroku jak skonfigurowac i umiescil na forum . Pozdrawiam.
2338 4

Przecinarka plazmowa ESAB PCM-875 - kto pomoże?


Witam.
Posiadam przecinarkę plazmowa jak w temacie..niestety ręczny uchwyt (głowica) tnąca PT-27 została uszkodzona...koleś najechał kołem ciężarówki :sad: moje pytanie jest zatem czy można dokupić do tego typu głowicy samą obudowę gdzieś w Polsce? Czy może jest jakiś zamiennik? A może ktos jest zainteresowany kupnem w/w sprzetu w takim stanie?
Sama przecinarka (transformator) była używana sporadycznie...
2269 12

Rzut?? Ktos pomoze?


Witam, mam pytanie, poniewaz nie zajmuje sie rysunkiem technicznym a na studiach na zarzadzaniu mecza nas z takimi rzeczami, a chcialabym wiedziec czy ktos moglby mi pomoc i zrobic rzuty tego czegos co dolaczam w pliku. nie wiem co to jest, dostalam tylko polecenie aby narysowac to w tylu rzutach ile jest konieczne a wymiary mam sobie sama dobrac + tych czarnych srubek nie musze rysowac. Bylabym wdzieczna jesli ktos by wykonal szkic tego :) Dziekuje bardzo !
2239 7

Dokładka tig , może ktoś mi pomoże ??


Witam.Zakupiłem dokładkę tig firmy messer griesheim jet to model mini wig, prąd max 200A. Chciałbym używać jej do spawania stali nierdzewnej.Spawarka spawa jedynie prądem stałym (podobno) . Teraz moje pytanie czy wystarczy jak do kupię zwykłą spawarkę elektryczną ?? Z góry dziękuje za odpowiedzi
2224 3

materiały czy ktoś pomoże?


Witam! Prosze życzliwych o jakieś materiały do solidworks. Mój meil : gniewos@op.pl pozdrawiam p.s. Prosiłem już w innym temacie (http://www.cnc.info.pl/topics43/solidworks-2006-w-praktyce-vt4748,90.htm) ale chyba ich juz n ikt nie czyta wiec pozwoliłem sobie założyć nowy.
2125 6

FREZARKA CNC w Krakowie - Kto pomoże?


Witam! Chcę wykonywać detale do zabawek drewnianych. Noszę się z zamiarem budowy frezarki CNC ale narazie dopuki nie ruszę z seryjną produkcją szukam kogoś kto w wolnych chwilach (oczywiście nie za darmo) pomoże, doradzi i pofrezuje w drewnie. Dziękuję za każdą propozycję pomocy. Ewentualnie kto byłby w stanie pomóc na początek przy MACH (jak już frezarka bedzie gotowa).
2077 9

Program MachScreen kto pomoże przy spolszczeniu??


Program autorstwa Klaus Dietz do edytowania tworzenia i ... ekranów Macha http://www.kd-dietz.de/index_eng.htm jestem w trakcie tłumaczenia na język polski całego programu autor wysłał mi pliki z tekstem który trzeba przetłumaczyć a jest tego sporo już 2 tygodnie siedzę i tłumacze a połowy nie ma dla chętnych i zainteresowany mogę przedstawić jak to wygląda w plikach jest ponad 6 tys linijek tekstu
2041 3

Sinumerik 840D - kto pomoże w prostym projekcie ?


Poszukuję osoby która pomoże w budowie prostego systemu CNC opartego na Sinumerik 840D oraz Simodrive 611 Sterowanie jedną osią - tylko regulacja prędkości z panela operatora. Chodzi o napisanie programu do PLC, poradę w rozsądnym cenowo doborze elementów systemu oraz uruchomienie lub przynajmniej pomoc w uruchomieniu całości. Jestem z Radomia, jeżeli mieszkasz daleko i nie możesz przyjechać to ja przyjadę z całym sprzętem do ciebie w celu uruchomienia. Sprawa dość pilna Zainteresowanych proszę o kontakt na maila: biuro maIpa omega-e.pl lub tel. 692 776 429
2005 0

megaplot MC 150 czy ktoś pomoże


witam posiadamy ploter frezujący megaplot mc 150 , chodzi o to czy da sie w nim zwiększyć posów bez wymiany silników. Aktualnie da się ustwaić w programie ( MegaCut dołączony do plotera ) max 1000 mm/min
1954 1

Kto pomoże?


Niemogę nigdzie dostać gotowych tulej poliamidowych ze średnicą wewnątrz 18mm i najlepszym rozwiązaniem chyba będzie zakupienie tulej 25/15/1000 i rozwiercenie lub roztoczenie na 18mm. I w tym problem niemam na czym wytoczyć i niemam na czym wywiercić takim dużym wiertłem w domowych warunkach. Może ktoś za opłatą chciałby to wykonać. Tuleję bym pociął i wysłał pocztą wraz z kawałkiem wałka dla sprzwdzenia. Nie jest tu potrzebna duża precyzja ale dobrze by było aby było jak najmniej luzów.
1888 0

Czy ktoś mi pomoże ? Shim spacer


Czy gdzieś u nas w kraju można dostać takie podkładki http://www.rcmart.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=shim+spacer ? Chodzi o podkładki do kasowania luzów. Nie wiem jak to się fachowo po naszemu nazywa a pilnie potrzebuję kupić :) Przy okazji zamówienia z tego sklepu zakupiłem kilka opakowań ale potrzebuję fi 8 a akurat nie mam a w tym okresie przesyłka z HK to około 3-4 tygodni :( Pozdr
1858 1

Pomoze ktos przetlumaczyc mi te nazwy materialow?


Nie koniecznie musza byc to drewniane materiały ale nie wiedziałem gdzie pisać wiec postanowiłem do działu obróbka drewna. Oto nazwy których przetłumaczyć nie mogę: 1. Two-color plate 2. Cotton rose board 3. Clamping plank 4. Multilayer panel (czyzby sklejka?) 5. Pastes the fur plates 6. Printed circuit panel
1813 1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


sponsorem forum jest www.akcesoria.cnc.info.pl
Informacje na witrynie cnc.info.pl są podawane tylko w celach edukacyjnych oraz hobbystycznych. Jedynie użytkownik wysyłający wiadomość lub plik ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, cnc.info.pl może przekazać wszelkie informacje właściwym organom państwowym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych cnc.info.pl nie przekazuje informacji odnośnie użytkowników firmom i osobom prywatnym. Hasła, adresy e-mail oraz numery IP są szyfrowane w bazie danych i jedynie administrator jest w stanie odczytać te informacje. Cnc.info.pl jest przeciwna łamaniu zabezpieczeń oraz łamaniu praw autorskich, jednak niektóre osoby nie przestrzegają naszego regulaminu.
Kontakt z administratorem forum admin@cnc.info.pl
www.akcesoria.cnc.info.plsilniki krokoweŁożyska linioweśruby trapezowe i kulowewww.EBMiA.pl - Elementy Budowy Maszyn i AutomatykiTworzywa sztuczneNarzędzia skrawająceWyposażenie Warsztatów i Narzędziowni