Tokarka LD 550 prośba o pomoc

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

rkrakowski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2013, 22:21
Lokalizacja: Chotomów k./Warszawy

#11

Post napisał: rkrakowski » 05 sty 2015, 19:34

Zienek pisze:Któraś z tych wajch ciężko wchodziła swego czasu u Gaspara i trzeba było ręką pokręcić wrzecionem podczas naciskania wajchy, żeby zęby zatrybiły.
Chyba większość chińskich tokarkę i frezarek ma problem z zatrybieniem zębów. Mam Tytana 750 i dopiero za którymś razem udaje mi się włączyć przesów. Ten sam problem mam z frezarką, muszę ręcznie obrócić wrzeciono aby zęby zatrybiły jak chcę zmienić obroty. Chyba taki urok chińskich produktów.



Tagi:


zuh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2014, 14:15
Lokalizacja: Lubuskie

#12

Post napisał: zuh » 05 sty 2015, 20:27

W każdej przekładni tego typu tak jest. Koła zębate nie są stale zazębione i dlatego tak się dzieje. Ząb jednego koła musi wejść między dwa zęby drugiego koła. Rzadko się zdarza aby dwa współpracujące ze sobą koła były idealnie ustawione aby po przesunięciu odrazu się zazębiły.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#13

Post napisał: RomanJ4 » 05 sty 2015, 20:43

rkrakowski pisze:Chyba taki urok chińskich produktów.
Raczej kształtu zębów..
Te przekładnie nie maja synchronizatorów, wiec czoła zębów kół zębatych powinny być zaokrąglone w odp. sposób, by ułatwić ich zazębianie..

Obrazek

Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 01:20 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam,
Roman


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 712
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

#14

Post napisał: Adam Domański » 05 sty 2015, 23:18

Zienek pisze:Któraś z tych wajch ciężko wchodziła swego czasu u Gaspara i trzeba było ręką pokręcić wrzecionem podczas naciskania wajchy, żeby zęby zatrybiły.
U mnie w nutoolu praktycznie przy każdej zmianie prędkości obrotów trzeba obrócić wrzecionem aby tryby zaskoczyły.


zuh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2014, 14:15
Lokalizacja: Lubuskie

#15

Post napisał: zuh » 05 sty 2015, 23:19

np jak zęby w rozruszniku auta, też są odpowiednio wyprofilowane aby łatwo zazębiały się z kołem zamachowym.

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#16

Post napisał: clipper7 » 06 sty 2015, 12:02

Adam Domański pisze:U mnie w nutoolu praktycznie przy każdej zmianie prędkości obrotów trzeba obrócić wrzecionem aby tryby zaskoczyły.
Koledzy, trochę przesadzacie. Nutool i jemu podobne, to tanie i proste tokarki. Fajnie, że mają przełączane biegi i nie trzeba przekładać pasków (takie wersje BV20 też istnieją). Wystarczy lekko nacisnąć na dźwignię i drugą ręką obrócić trochę wrzeciono. To wszystko. Jeżeli jest z tym kłopot, to należy odp. wyregulować położenie kół. Naprawdę, synchronizatory, sprzęgła i inne bajery nie są potrzebne. Jak ktoś czuje się sflustrowany, niech zrobi to, co kol.kamyk, a "Będzie Pan zadowolony" :lol:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

vilu
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 159
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa -Olsztyn

#17

Post napisał: vilu » 06 sty 2015, 12:45

W wielu maszynach tak się dzieje nie ma nad czym płakać .
Tak jak pisze clipper7, dobrze że jest skrzynia biegów a nie trzeba paskami mieszać.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#18

Post napisał: IMPULS3 » 06 sty 2015, 12:50

RomanJ4 pisze:Raczej kształtu zębów..
Te przekładnie nie maja synchronizatorów, wiec czoła zębów kół zębatych powinny być zaokrąglone w odp. sposób, by ułatwić ich zazębianie..
Dokładnie tak. Synchronizator to inna bajka i do innych przekładni. Jak komus żle działa przełączanie to musi sobie rozebrać i chocby ręcznei ale cokolwiek porobić podcięcia z czoła kół na każdym zębie. Innej rady po prostu nie ma.


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 712
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

#19

Post napisał: Adam Domański » 06 sty 2015, 13:29

clipper7 pisze: Adam Domański napisał/a:
U mnie w nutoolu praktycznie przy każdej zmianie prędkości obrotów trzeba obrócić wrzecionem aby tryby zaskoczyły.

Koledzy, trochę przesadzacie
Ja nie narzekam z tego powodu,wręcz odwrotnie twierdzę, że przy tym rodzaju tokarek tak musi być i na pewno nie mam z tym problemu.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#20

Post napisał: RomanJ4 » 06 sty 2015, 14:02

Ot, taki urok ustrojstwa, a że i tak do zmiany zatrzymać trzeba, więc można ręką pokręcić by zaskoczyło..
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”