gdzie kupić pasek a gdzie silnik?

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
dawidus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2013, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

gdzie kupić pasek a gdzie silnik?

#1

Post napisał: dawidus » 15 gru 2013, 17:26

Witam. Jestem tu nowy. Może ktoś byłby w stanie pomóc.
Szukam:

1) paska zębatego o następujących parametrach:

OPTIBELT OMEGA 2M-B lub zamiennik
długość paska 180mm
90 zębów
grubość paska 1,3 mm
wysokość zęba 0,7 mm
szerokość paska 6 mm

Pasek powinien być mocny ( czyli raczej cięty z rękawa a nie klejony ) gdyż napędza autopilota sterującego łodzią.

2) silnika na 12V o parametrach:

średnica 42 mm
długość 67 mm
długość całkowita wraz z osią 90 mm
średnica osi 5 mm
symbol trochę nieczytelny ale chyba S-775SH
szczotkowy
Na fotkach widać obudowę silniczka zaatakowaną przez korozję od soli morskiej :cry:
Na obudowie założona była jeszcze taka blaszana osłona którą zdjętą widać obok na fotce.


Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś będzie umiał wskazać kierunek gdzie mam szukać takich elementów? Na allegro widziałem takie ( bardzo podobne silniczki )od wkrętarek MAKITA. Czy ten trop może być dobry?

I jeszcze pytanko - jak jest osadzane na osi takie koło zębate? Czy amator da radę je zdjąć i założyć na oś nowego silniczka? Jak?


ObrazekObrazekObrazek


Pozdrawiam serdecznie, Dawid

Tagi:


bastian28
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 23 cze 2012, 00:52
Lokalizacja: Zyrardow

#2

Post napisał: bastian28 » 15 gru 2013, 18:54

Witam.
Co do silniczka i paska to nie bardzo pomogę, trzeba troszkę pogrzebać w sieci.
Takich silniczków bardzo podobnych wymiarami i wyglądem na 12V jest multum, może jak byś podał w czym był szybciej by doszedł jakie miał obroty itd.
A odnośnie koła zębatego to może ten link do tematu z forum pomoże, tam chłopaki opisali ich sposoby radzenia sobie z tym problemem Link Powodzenia.


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#3

Post napisał: okino » 15 gru 2013, 18:58

bastian28 - usuń kropkę z końca podanego linka


bastian28
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 23 cze 2012, 00:52
Lokalizacja: Zyrardow

#4

Post napisał: bastian28 » 15 gru 2013, 19:01

Poprawione :mrgreen:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#5

Post napisał: dudis69 » 15 gru 2013, 19:27

Witam.
Widzę że masz trochę złe podejście do tematu, przez co bardzo sie ograniczasz.
dawidus pisze:... mocny, czyli raczej cięty z rękawa a nie klejony
Hmm...:?:, nie za bardzo zrozumiałem, jak to klejony. :mrgreen:
dawidus, skoro nie możesz znaleźć 2M-B 180, co stoi na przeszkodzie na przesiadkę na inny standard?
Ja znalazłem :wink:, ale zamówienie min dwa rękawy. :shock:
Takie silniki to popularny chiński wytwór, siedzą praktycznie we wszystkim.
Od oryginalnej MAKITY :mrgreen: po najtańsze kompresorki do pompowania kół i zabawki dla dzieci.
IMHO bardziej powinno Ci zależeć na parametrach (motorycznych) silnika, reszta to nie problem.
Na ten przykład: RS- 775. :mrgreen:
http://www.alibaba.com/product-gs/11208 ... _42mm.html
Pozdrawiam Sławek



dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#6

Post napisał: dance1 » 15 gru 2013, 19:41

z paskiem nie ma żadnego problemu, tylko jak dobrze kojarzę z forum żeglarskiego koledze cena nie odpowiada 30- 170 zł zależnie gdzie zamówimy.


Autor tematu
dawidus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2013, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

#7

Post napisał: dawidus » 15 gru 2013, 20:30

Koledzy. Bardzo dziękuję za pomoc i proszę o jeszcze. Silnik był w autopilocie SIMRAD WP10.
Rzeczywiście mało informacji podałem ale dopiero dziś co nieco pobadałem parametry.
SIMRAD podaje typowy prąd roboczy 0,7A dla 12V
Podłączyłem silnik jałowo do 12V. Pobór prądu 0,33A. Obroty na ucho między 3 a 6 tys RPM.
Gabaryty identyczne jak 720T-4443F ze strony:

http://www.magmapolska.pl/produkty.php

Co do paska to nie mogę zmienić bo taki system już jest narzucony na reszcie mechanizmu - nie przerobię tego.

A pasek klejony? Słayszałem, że niektórzy kleją paski jakoś na styk czy inaczej. Nie wiem. W każdym razie w/g mnie to powinien on być jedą całością bo wytrzymałość ma tu duże znaczenie. Chętnie jednak poczytam o łączeniu pasków bo nie mam o tym pojęcia. Jeśli można jakiś link...

Co do kolegi który komentuje moje zapytanie na forum żeglarskim o odpisuję, że pasek za 30 PLN chętnie kupię na miejscu. W tej cenie 9,99USD jest on jednak w USA. Trzeba kupić 2szt lub więcej i do tego zapłacić za przesyłkę do Polski której nie ma w OPCJI.
W PL można kupić za 100PLN co wydaje mi się mocnym naciąganiem klienta.
No właśnie:

[ Dodano: 2013-12-15, 20:35 ]
dance1 pisze:z paskiem nie ma żadnego problemu, tylko jak dobrze kojarzę z forum żeglarskiego koledze cena nie odpowiada 30- 170 zł zależnie gdzie zamówimy.
CO to znaczy nie ma najmniejszego problemu?
w PL 100 za sztukę. W GB 35 funtów.W USA 9,99USD ale wysyłka kurierem za 15USD na terenie USA :cry:

[ Dodano: 2013-12-15, 20:36 ]
Jeszcze zapytam. Czy znacie jakiś prosty, domowy sposób na oszacowanie obrotów? Co by chociaż określić czy jest to 3 czy 6 tys RPM? Wolał bym się upewnić.

[ Dodano: 2013-12-15, 23:01 ]
pomierzyłem obroty za pomocą szpulki i nitki i wychodzi około 4000 rpm.
Prąd jałowo się zgadza, obroty też czyli wychodzi, że silnik:

http://www.magma.sklep.pl/product-pol-2 ... ODELI.html

z katalogu:

http://www.magmapolska.pl/produkty.php

powinien być ok.
napięcie ok
podłączenia ok
obroty ok
pobór prądu jałowo ok
gabaryty ok
średnica osi ok

Autopilot chodzi z pewnym zapasem mocy i myślę, że skoro ten silnik pobiera pod obciążeniem najefektywniejszym 2,2A a SIMRAD podaje typowo 0,7 poboru prądu w trybie AUTO ( czyli wartość średnia ) to powinno być ok.
Czy ktoś może wskazać inny/lepszy silnik o takich parametrach spełniający moje założenia? Czy w moim rozumowaniu są jakieś rażące błędy? Proszę o wsparcie bardziej doświadczonych osób.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”